Tävling
Fyra svenska byråer prisas på Transform Award Nordics
Publicerad: 24 augusti 2021, 08:44
Foto: Transform Magazine
Magasinet Transform delar årligen ut priser till de som lyckats bäst med sin marknadsföring och design. I år belönades fyra svenska byråer med åtta priser.
Det är Tegel & Hatt Design Agency, som grundades 2015, som får flest utmärkelser, tre stycken. Det är två guld, för utformningen av Pregzos och Kulturrådets visuella identitet. För den sistnämnda blev Tegel & Hatt också utnämnda till vinnare i kategorin ”Best overall visual identity”.
Brand Arena Nordic Group, också känd som Bang Agency, fick ett guld och ett silver för sitt arbete med Klimatum respektive Unicef. Båda priserna var inom kategorin ”Best brand experience”.
Ojity, som tidigare hette Brandwork, tog hem två priser för sitt arbete med varumärket Geely. Man fick guldpris i kategorin ”Best use of visual property” och ”Best visual identity” inom bygg- och fastighetsbranschen.
Slutligen tog även byrån Efterklang, som är en del av Afry, hem ett guldpris för ”Best use of an audio brand”, tack vare arbetet med Storytel.
LÄS OCKSÅ: Anställda starkt kritiska mot ÅF:s nya varumärke: ”De slänger bort 100 år av historia”
De svenska vinnarna på Transform Awards Nordics 2021
Tegel & Hatt Design Agency
Guld med Pregzo (Kategori: Best visual identity from the healthcare and pharmaceuticals sector)
Guld med Swedish Arts Council (Kategori: Best visual identity from the public sector och Best overall visual identity)
Brand Arena Nordic Group
Guld med Klimatum AB Vattenfall (Kategori: Best brand experience)
Silver med Unicef (Kategori: Best brand experience)
Ojity
Guld med Geely (Kategori: Best use of visual property och Best visual identity from the property, construction and facilities management sector)
Efterklang
Guld med Storytel (Kategori: Best use of an audio brand)