Tävling
Giganten vann – Camilla Everberg spöar konkurrenterna
Publicerad: 13 oktober 2022, 17:29
Under hösten har Elgiganten släppt en kampanj i samarbete med Minecraft. Foto: Kampanjbild / Illustration: Tom Fägrell.
Elgiganten stärker sin särställning som Sveriges starkaste varumärke inom hemelektronik. Därför vinner marknadschefen Camilla Everberg sin kategori i Resumés tävling Sveriges Bästa Marknadschefer.
I Xtreme Insights varumärkesundersökningar syns hur Elgiganten sticker ut med bra service och hög kunskap i butiker som upplevs vara inspirerande. Kunderna uppskattar också Elgiganten för att de erbjuder bra kringtjänster, leveranser och betallösningar.
– Först och främst är Camilla en fantastisk person med en varm, inkluderande och energisk personlighet. Hon innehar en fin kombination att vara verksamhetsnära och delta i detaljarbetet samtidigt som hon är duktig strategiskt. Hennes arbete färgas av att sy ihop vår strategi och kommunikation på ett berörande sätt och som med enkelhet går att förstå, säger Camilla Everbergs chef, Niclas Eriksson när vi frågar honom om hennes styrkor.
LÄS MER: Styrkor i dag och utmaningar framåt – så tycker vd:arna om Sveriges bästa marknadschefer
Under året som gått har Elgiganten bland annat låtit medarbetarna ta plats i det koncept som man utvecklat tillsammans med nya byrån Publicis.
Camilla Everberg är inte en ovan vinnare i Sveriges Bästa Marknadschefer. I fjol kammade hon hem både kategorierna ”Hemelektronikbutiker” och ”Smarta Hem”.
I kategorin hemelektronikbutiker tar Mikael Karlsson på Webbhallen och Carola Tiberg på Netonnet hem andraplatsen. Trea blir Lars Jungerth på Mediamarkt.
Fotnot: I veckan stod det klart att Camilla Everberg lämnar Elgiganten för Nordic Leisure Travel Group (där Ving ingår).
Så här avgörs Sveriges Bästa Marknadschefer
■ Resumé mäter tillsammans med Xtreme hur 330 varumärken har utvecklats från hösten 2021 till hösten 2022.
■ Mätningen görs med en rikstäckande panel. Xtreme mäter kundernas preferens att välja de varumärkena, men väger också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever att varumärket är utifrån attribut.
■ Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest utifrån varumärkets förutsättningar och kategorins utmaningar.