Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Tävling
Publicerad: 10 juni 2021, 13:03
Det blev tre svenska guld när vinnarna av One Show presenterades.
Ämnen i artikeln:
One ShowDet råder en tävlingstät period i Kommunikationsvärlden. D&AD, New York Festivals och ADC Awards-vinnarna delas ut i en strid ström samtidigt som de första Cannes Lions nomineringarna avslöjades tidigare i veckan. När priserna i The One Show offentliggjordes i dagarna stod det klart tre svenska kampanjer belönas med guld.
AKQA Stockholm tar hem ett av gulden i designkategorin för sin paketering av H&M:s hållbarhetsinitiativ ”H&M Loop”. Åkestam Holst belönas i music & sound craft för kampanjen ”Call Girls”, framtagen för organisationen Talita. I pr-kategorin kammar Stendahls in ett av gulden för ”The isolated cinema” som rönte stor internationell uppmärksamhet för Göteborgs Filmfestival.
Byråtoppen
1)
AKQA (1 guld, 1 silver, 1 brons)
”H&M Loop”, H&M, AKQA Stockholm guld (design). Silver (experiential & immersive) brons (experiential & immersive)
2)
Åkestam Holst och Stendahls (1 silver, 1 brons)
”Call Girls”, Talita, Åkestam Holst. Guld (music & sound craft), brons (radio & audio)
”The Isolated Cinema”, Göteborgs Filmfestival, Stendahls, guld (pr) brons (branded entertainment)
3) The Farm (1 silver, 2 brons)
”The 2030 Calculator”, Doconomy, Farm, silver (ip & products) 2 brons (creative use of data, design)
4 Nord DDB (1 silver, 1 brons)
”McDo”, McDonald's, Nord DDB. Silver (out of home) brons (branded entertainment)
5) Forsman & Bodenfors och Abby Priest (1 silver)
”The parents”, Volvo Cars, Forsman & Bodenfors. Silver (moving image craft)
”Dante's heartbeats”, Hjärtebarnsfonden, Abby Priest. Silver (Radio & Audio)
Ämnen i artikeln:
One Show