Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Guld till Ingo – silver till Garbergs och Abby Priest i Cannes Lions

Publicerad: 22 juni 2021, 08:03

Ingo och Burger Kings Grand Prix-vinnare ”Moldy Whopper” tar även hem guld i print. Samtidigt vinner Garbergs och Ramboll silver i WARC Awards for Effectiveness. Abby Priest och Hjärtebarnsfonden belönas med silver för kampanjen ”Dante's Heartbeats” i kategorin Health & Wellness.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsGarbergsIngoRambollBurger KingWarcAbby Priest

Under Cannes Lions första dag tog två svenska kampanjer hem Grand Prix, AKQA Stockholm i design för ”H&M Loop” och Ingo för Burger King-kampanjen ”Moldy Whooper”. Den sistnämnda kampanjen kammade senare under måndagen hem ett guld i kategorin ”Print & Publishing” för sina fyra helsidor som illustrerade flaggskeppsburgaren Whoopers förmultnelse under fyra dagar (28, 32, 33 och 25). Kampanjen är framtagen tillsammans med David Miami.

Garbergs projekt Happy Commuter för Ramboll vinner silver i kategorin B2B i WARC Awards for Effectiveness. Ett samarbete mellan Warc och Cannes Lions som belönar kommunikation som kan bevisa verklig effekt av kreativitet. Senare i år kommer organisationerna att lansera en ny plattform med syfte att driva kunskap om kreativ effekt utifrån the ”Creative Effectiveness Ladder”.

Abby Priest musikdrivna kampanj ”Dante´s Heartbeats” vinner ett silver i kategorin ”Health & Wellness”

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.