Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Guldägget rustar för digital gala – de gör eventet

Publicerad: 11 Maj 2020, 07:56

Från vänster till höger: Niklas Bergendahl, Lotta Collste, Elsa Andrén (översta raden), Julia Urbán, Andreas Skärberg, Viktoria Widén (mellersta raden), Linda Nilsson och Per Virving (nedersta raden).

Foto: Press

Här är gänget bakom årets digitala Guldäggsgala. ”Det är viktigt att priserna delas ut och att branschen fortsätter att känna stolthet för bra kommunikation”, säger Lotta Collste, managing director på Nine Yards Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Guldägget


Först sköts den upp på obestämd tid. Sedan bokades den om digitalt. 

Årets Guldäggsgala, som från början var planerad till den 29 april, går i stället av stapeln via länk den 29 maj. 

Bakom produktionen står liksom tidigare år brand experience-byrån Nine Yards. 

– Det är väldigt roligt och känns tryggt att samarbeta med Nine Yards som producerat Guldägget många gånger tidigare, nu med lite annan fokus på sändning. Det är ju fortfarande ett liveevent, men digitalt. Detta kombinerat med nya personer i arbetsgruppen kan skapa lite nytänk. Vi är i full gång med planeringen och allt talar för en fantastisk sändning, som nu blir dagtid i stället, säger Linda Nilsson, tf vd på Komm i ett pressmeddelande.

Konferencierer är Hanna Dorsin och Sanna Tidbeck

– Det är viktigt att priserna delas ut och att branschen fortsätter att känna stolthet för bra kommunikation. Vår uppgift är ju att på ett seriöst och underhållande sätt ge alla nominerade och vinnare och en stund att minnas, säger Lotta Collste, managing director på Nine Yards Stockholm.

I samband med galan har 13 restauranger i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlstad – där en majoritet av de nominerade byråerna ligger – tagit fram skräddarsydda lunchmenyer. 

– Mat är en stor del av att ett event blir en härlig upplevelse, därför hoppas vi att många unnar sig att äta en extra god lunch när de ser på galan, säger Julia Urbán, produktionsledare för Guldägget.

Arbetsgrupp Nine Yards: 

Elsa Andrén, projektledare

Eric Hising, kreativ och teknisk producent

Viktoria Widén, produktionsledare

Lotta Collste, kundansvarig 

Martin Sandin, manus och content

Andreas Skärberg, grafik och rörligt

Per Virving, teknik

Niklas Bergendahl, dekor

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.