Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Gummistöveln av guld tar hem innovationskategorin: ”Liten innovation för en stor sak”

Publicerad: 5 maj 2022, 18:06

Den har prisats i Månadens kampanj och fått internationell uppmärksamhet. Och varit huvudobjekt i ett idébråk. Forsman & Bodenfors och Tretorns gummistövel tar guld.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTretornGuldägget

Forsman & Bodenfors kampanj för Tretorn har tagit reklamvärlden med storm. Stöveln har vunnit flera kategorier av Resumés egen tävling Månadens Kampanj och blivit uppmärksammade internationellt. Det var dessutom en av de mest nominerade kampanjerna inför årets tävling.

Motiveringen lyder:

Bidrag Sea Level Re-Boot vinner Guldägg i innovation för sin enkelhet och elegans. Tänk att en linjal på rätt ställe kan få folk att reflektera och diskutera om våra framtida miljöproblem på ett sånt tillgängligt sätt. En liten innovation för en stor sak som enkelt visar vart vi är på väg om vi inte skärper till oss. För första gången får man bära en helt vanlig gammal gummistövel med stolthet, och det är ju bra bara det. Grattis Tretorn och Forsman & Bodenfors!

LÄS OCKSÅ: Idébråk om guldäggsfavoriten – Borg & Owilli ville få kredd jämte F&B: ”En allvarlig anklagelse” 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Art Director: Staffan Lamm, Forsman & Bodenfors

Copywriter: Pontus Caresten Lychou, Forsman & Bodenfors

Designer: Martin Joelsson, Forsman & Bodenfors

Account Director: Greger Andersson, Forsman & Bodenfors

Account Executive: Sofie Bengtsson, Forsman & Bodenfors

Account Executive: Anneli Kjellander, Forsman & Bodenfors

PR Strategist: Bjarne Darwall, Forsman & Bodenfors

PR Strategist: Jade Deconzac Mbay, Forsman & Bodenfors

Planner: Maria Hallenborg, Forsman & Bodenfors

Head of Business Development and Marketing: Malin Cleverdal, Tretorn Sweden

Head of Design: Carl-Henrik Hallén, Tretorn Sweden

Head of CSR and product development: Erica Hyttfors, Tretorn Sweden

Production company: Superstudio

Executive Producer: Anna Johäll, Superstudio

DoP: Johannes Hurtig, Superstudio

Director/Stills: Patrik Johäll, Superstudio

Edit: Andreas Nilsson, Superstudio

Grip: Pontus Ahlqvist, Superstudio

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.