Tävling
Hampus Brynolf leder juryn inför Spinn23
Publicerad: 19 december 2022, 13:30
I mars utses de bästa pr-kampanjerna på Spinngalan. Juryn leds av Intellectas vd Hampus Brynolf.
Årets bästa pr-kampanjer utses på Spinngalan i mars. Sedan 2004 har tävlingen arrangerats av branschorganisationen Precis och fönstret för att lämna in bidrag är fortfarande öppet.
– Spinn har blivit en viktig institution i branschen. Konkurrensen är stenhård vilket stärker hela syftet med tävlingen. Vi ska öka kunskapen om kraften i riktigt bra pr. Och det gör vi genom att lyfta fram och låta oss inspireras av årets bästa kampanjer. I år känns galan och samtalen runt den extra angelägna då vi vet att pr kan spela en viktig roll för företag och organisationer när ekonomin och omvärlden hackar. Det finns en oerhörd kraft i den förtjänade uppmärksamheten som vi vill att fler ska dra nytta av säger Hampus Brynolf, juryordförande och vd på Intellecta (f.d. Springtime-Intellecta).
Juryn består i övrigt av:
Andreas Wingren – Pr- och kommunikationschef, Microsoft
Hanna Axelsson – tidigare kommunikation- och marknadschef, Trygg-Hansa
Kenneth Wall – kommunikationschef, Södertörns högskola
Nellie Östman – Årets rookie, Intellecta
Rolf van den Brink – Chefredaktör, Dagens opinion
Sabina Rasiwala – Hr- och kommunikationschef, Samhall
Sandhya Forselius – kommunikationschef, Unilever
Yasmine Winberg – Chefredaktör, Resumé
Priser delas ut i tretton kategorier, plus två specialkategorier där Precis styrelse väljer vinnare.
Kategorier
Årets arbetsgivarvarumärke
Årets business to business
Årets hållbarhetskommunikation
Årets innovation
Årets integrerade
Årets internationella
Årets IR-kommunikation
Årets konsument-pr
Årets non-profit
Årets realtidsaktivitet
Årets samhällsinformation
Årets thought-leader
Årets varumärkesbyggare
Utöver dessa kategorier finns även specialkategorierna Årets kund samt Årets rookie där vinnarna utses av Precis styrelse.