Tävling
Här är alla nominerade till Årets Annonsör 2022
Publicerad: 31 maj 2022, 08:05
Under Stockholm Media Week utses bland annat Årets annonsör. Här är årets nominerade.
Förra året var det Oatly som tog hem utmärkelsen Årets annonsör. I år saknas dock mjölkutmanaren på nomineringslistan.
I ett pressmeddelande skriver Sveriges mediebyråer, som anordnar Stockholm Media Week, att årets nominerade har ”använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storlek på mediebudgeten.”
För att nomineras i kategorin Årets Annonsör ska man, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand.
– I år har fyra annonsörer chansen att kamma hem priset som Årets Annonsör i Stockholm Media Award. Vi i huvudjuryn anser att de nominerade har visat prov på innovativt och modigt mediearbete med många smarta och intressanta medieval, säger Ulrica Bååthe, huvudjuryordförande.
Nominerade i kategorin Årets Annonsör 2022 är:
Stockholm Media Awards huvudjury, som nominerar och utser vinnaren i Årets Annonsör, består av:
Ulrica Bååthe, juryordförande (Preem)
Paul Morel (Vattenfall)
Emma Brandt-Johnsson (Trygg-Hansa)
Cecilia Taipale (Max Burgers)
Jochum Forsell (Hear)
Alexei Grinevski (Magna Mediabrands)
Sophie Palmlund (Publicis Media)
Amanda Oxell (Narva)
Joakim Karlsson (JMWGolin)
Jessica Morales (Åkestam Holst)