onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Här är branschprofilerna som tar plats i Gyllene Hjulets jury

Publicerad: 14 december 2022, 09:44

Linus Almqvist och Sofia Thomasson, juryordföranden i Gyllene Hjulet 2023

Juryordföranden blir Sofia Thomasson, creative planner från Minnesota Communication och Linus Almqvist med lång erfarenhet av upplevelsebaserad kommunikation från exempelvis Vattenfall, Barncancerfonden och Ramboll. Ta del av hela juryn på Resumé.

Ämnen i artikeln:

NyheterSponsrings- och EventsverigeSponsring

R

Redaktionen

red@resume.se


Sponsring och Eventsveriges (SES) tävling Gyllene Hjulet uppmärksammar företag och organisationer som på ett kreativt sätt har skapat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt under 2022.

Tävlingen är öppen för inlämning av bidrag 15 december - 6 februari och nytt för i år är att två nya kategorier har lagts till. Finalen går av stapeln den 26 april på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Tävlingen fyller 25 år under 2023 och har nu något färre tävlingskategorier. Nytt är även att ”Live-pitchen” gör comeback som tävlingsmoment.

Årets jury består av representanter från byråer, rättighetsinnehavare, medier, köpare av event och sponsring samt representanter från expomediet.

Artist- och brand experience-byrån Jubel är SES samarbetspartner för tävlingen.

LÄS MER: Eventbranschens revansch: ”Krossar tidigare omsättningsrekord”

Juryn i Gyllene Hjulet 2023


Event

Juryordförande: Sofia Thomasson, creative planner, Minnesota Communication.

Ingmari Pagenkemper, vd Cirkus Venues.

Petra Englund, director of sales Sweden, Nordic Choice.

Niclas Rahm, chief creative officer, Eventyr Nineyards.

Tomasz Pieniazek, creative director/co-founder, Onemotion.

Hendelis Ishak, projektledare för Musiksupporten, Fanzingo.

Jonas Dahlberg, vd, Nolia.

Pehr Palm, vd, Event in Skåne.

Vala Esfahanian, head of events & brands, United Stage.

Adam Graffman, chief operating officer & partner, Le Pacte

Amanda Persson, CE & Event RRP Specialist, Philip Morris

Martina Lorentzson, brand experience project manager, Carlsberg

Jenni Goldberg, marknadskommunikatör, Atea

Nasim Abu Qouta, chief revenue officer, 1337 Esport AB samt Right Bridge Ventures Group

Oscar Wallin, head of production, Håkanson United

Sponsring

Juryordförande: Linus Almqvist, styrelseledamot Sveriges annonsörer och Stockholms stadsmission.

Caroline Högmyr, head of marketing, Filmstaden.

Ronnie Schmidt, head of corporate partnerships & foundations, Rädda Barnen.

Charlotta Kamstedt, verksamhetsansvarig, Tim Bergling Foundation.

Ida Antebro, commercial director, Bambuser plus. 

Mirelle Andreasson, partner & business developer, Tango Brand Alliances.

Maria Redén, grundare & vd, Redén Communication.

Tobias Hauff, marketing and sales director, Sveriges Olympiska Kommitté.

Daniel Björklund, Dentsu Sverige

Håkan Blidberg, marknad och kommunikationschef, Svenska Skidskytteförbundet

Ulrika Sundblad, marknads- och kommunikationsdirektör, OBOS

Johan Nyth, kommersiellt ansvarig Gothenburg Horse Show – Got Event

Lama Abu Iseifan, sponsrings och partnerskaps specialist, konsult

Mattias Tappert, chef samarbeten & segment, SJ

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev