Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Här är de svenska vinnarna i Young Lions

Publicerad: 5 Juni 2020, 07:37

Under gårdagen presenterades vinnarna i Young Lions Sverige med en digital prisutdelning. Vinnarna i årets tre kategorier är; Paola Alonso Chapel & Mathilda Helenasdotter, Priority, Fjodor Brandt & Fredrik Sevandersson, We are More och Sofia Gustafsson & Maja Stampe, Garbergs.


Ämnen i artikeln:

Young Lions SwedenYoung Lions

Årets uppdragsgivare var SthlmOp och partner till tävlingen är Clear Channel Sverige. Juryn bestod utav: Canan Yasar, Creative Director & Co-Founder – Obeya, Désirée Maurd, Founder ­– Juno Public Relations, Linnéa Lofjord, Head of Design – NORD ID, Patrik Beskow, Founding Partner & Creative Director – AFFAIRS.

För de vinnande teamen öppnas det nu upp möjligheter att ta ut bidragen via Clear Channels kanaler tillsammans med uppdragsgivare SthlmOp.

Se prisutdelningen här 

Vinnarna 2020 är

Design

Paola Alonso Chapel och Mathilda Helenasdotter, Priority

Bidrag: :Part 2020

Bidragsbeskrivning: En stor del av Stockholms befolkning bor utanför stadskärnan. En stor del av befolkningen utanför stadskärnan tar dagligen del av kommunikation, reklam och produkter som släpps. Men alldeles för få är en del av arbetsprocessen. Deras röster blir inte hörda. :Part är ett initiativ för att ta tillvara på denna kunskap och skapa ett utrymme för den. Med :Part vill vi visa vilken stor betydelse varje ungdom som tar del av initiativet har, samt synliggöra vikten av deras perspektiv för de företag och organisationer som deltar. Därför får varje deltagare designa sin egen symbol, ett kolon och ett P, som sedan är fritt att kombinera emellan i den nya visuella identiteten. 

Motivering: Årets vinnare av designkategorin kombinerar ett starkt hantverk med en sannerligen kommunikativ idé som resulterar i en identitet med utgångspunkt i öppenhet, förändring och samskapande. Det som krävs för att ta SthlmOp till nästa nivå, och möjligtvis även mer än så. Årets vinnare är Part 2020.

Se bidraget här

Digitalt

Fjodor Brandt och Fredrik Sevandersson, We are More

Bidrag: Open brief

Bidragsbeskrivning: Varje år erbjuder SthlmOp över 200 arbetstillfällen till ungdomar i Stockholms ytterstadsområden. Men efter sommarjobbet saknas det en plattform som kan följa och stötta de vidare in i studier och yrkesliv. Med den digitala plattformen Open brief vill vi fortsätta engagera ungdomar genom kreativa uppdrag med ett verktyg de redan kan och har tillgång till – mobilen. På så sätt positionerar vi Open Stockholm som en kreativ och inspirerande organisation för unga talanger, såväl som den kreativa sektorn.

Motivering: Ibland trillar man över de där idéerna som känns helt självklara. Man blir nästan misstänksam, hur kan detta inte finnas? Open Brief är en sån idé. En perfekt förlängning av SthlmOp som vi i juryn gärna vill använda oss av, helst redan igår!

Se bidraget här: 

PR

Sofia Gustafsson och Maja Stampe, Garbergs

Bidrag: A Ticket to Creativity

Bidragsbeskrivning: A PR-campaign that makes business cards great again.

Motivering: Att använda sig av en både eftertraktad och omdiskuterad kanal för att nå målgruppen är ett genidrag. Att dessutom kombinera det med att lösa målgruppens egentliga problem gör A ticket to Creativity till en solklar vinnare.

Se bidraget här:

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.