tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Här är den verkliga prislappen för ett lejon i Cannes Lions – riskerar gynna storbyråer

Publicerad: 8 maj 2023, 12:35

Fyra vinnare i Cannes.

En saftig faktura. Det har den som vinner lejon i Cannes Lions att vänta. I takt med att kategorierna har svällt har det blivit mer regel än undantag att tävla i flera av dem – med samma bidrag. Art directorn Johan Gustafsson har tagit reda på exakt hur hög den verkliga kostnaden blir.

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsJohan GustafssonDifferForsman & BodenforsMcCann StockholmMarknadsföringReklamKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Det är tävlingssäsong. Guldägget har gått av stapeln, och Cannes Lions är ganska exakt en och en halv månad bort. Där väntar fina priser i 30 kategorier. Många lejonstatyetter ska

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev