Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Här är finalisterna i Jernspiran

Publicerad: 4 November 2019, 09:02

Tio olika bidrag tävlar om att förverkliga sina idéer med en takeover på Stockholms Centralstation i eventtävlingen Jernspiran. Spotify, Greenpeace, Polisen och Synsam är några av finalisterna.


Ämnen i artikeln:

EventJernhusen

Briefen i årets upplaga av Jernspiran handlar om förändringsdriven kommunikation och att lyfta viktiga samhällsfrågor. Bland finalisterna finns företag och organisationer som vill skapa förändring inom områden som psykisk ohälsa, klimatet, trygghet, mångfald och hållbar konsumtion. Utmaningen var att visualisera hur man gör skillnad i form av ett event.

Ann Hermansson, jurymedlem och marknadsansvarig på Jernhusen Media säger i ett pressmeddelande:

– I år fick vi in nära dubbelt så många bidrag som förra året. Det känns såklart jättekul att intresset för tävlingen har ökat och att fler vill ta chansen att skapa engagemang genom upplevelser. Vi beundrar allas initiativ och projekt för en bättre värld och det är jämt i toppen, men bara en kan vinna.

Första pris i Jernspiran 2019 är 200 kvadratmeter eventyta och utvalda reklamytor på Stockholms Centralstation under en vecka under våren 2020. Även hederspristagaren får nyttja 50 kvaratmeter samt reklamytor upp till en vecka på valfri centralstation i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vinnarna avslöjas inom en vecka.

Jernspirans finalister 2019:
Föräldravrålet
Greenpeace Nordic
Hela Människan
Nattskiftet FEST
Polisen
Pollinera Sverige
Sjöräddningssällskapet
Spotify
Sverige för UNHCR
Synsam

Jernspirans jury 2019:
Alexandra Pascalidou, journalist, författare och föreläsare
Erik Modig, forskare vid Handels, Center for Consumer Marketing
Christina Knight, CD på The Amazing Society, författare och föreläsare
Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé och Dagens Media
Anders Lindén, vd Tango Brand Alliance
Kjell Hasslert, styrelseordförande Jernhusen
Arvid Axland, byråpartner Pool, författare och föreläsare
Ann Hermansson, marknadsansvarig Jernhusen Media

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

EventJernhusen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.