Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Tävling
Publicerad: 8 februari 2021, 12:25
Fr vänster ovan: Jerker Fagerström, Elisabet Fischer, Christoffer Dymling, Lisa Granberg Gille, Jerker Winther Mitten fr vänster: Hanna Björk, Annika Frankel, Björn Ståhl, Patrick Gardner, Ebba Grenninger Längst ned fr vänster: Hannes Kerstell, Isabelle Dahlborg Lidström, Oskar Lübeck, Johanna Hofman-Bang, Petter Dixelius
14 profilerade kreatörer och kommunikatörer ska leda juryarbetet med att utse Sveriges främsta reklam.
Ämnen i artikeln:
GuldäggetDatumet för exakt när årets Guldägget kommer att hållas är fortfarande inte spikat. Nu när inlämningen är stängd offentliggör dock Komm de respektive kategoriernas juryordföranden. Sedan tidigare är det klart att Björn Ståhl, executive creative director på Ingo, leder det övergripande juryarbetet.
Här är årets 14 kategoriordföranden:
Aktivering
Jerker Fagerström, Nordisk kreativ chef på Publicis (Saatchi &Saatchi)
Annonsering
Lisa Granberg Gille, Creative & Art Director at TBWA Stockholm
Audio
Elisabet Fischer, Creative Director på Volt
Digitalt
Hanna Björk, Executive Creative Director på ACNE Stockholm
Förpackningsdesign
Isabelle Dahlborg Lidström, Creative Director & Head of Design på Grow
Hantverk
Patrick Gardner, Senior Vice President Growth på MediaMonks
Identitetsdesign
Oskar Lübeck, Founder & Chief Creative Officer på Bold
Integrerat
Johanna Hofman-Bang, Art Director på Forsman & Bodenfors
Innovation
Ebba Grenninger, Deputy CEO & Creative Director på Jung Relations
Kortare filmer
Petter Dixelius, Copywriter på Nord DDB Stockholm
Längre filmer
Annika Frankel, Creative på Knowit Experience
PR
Hannes Kerstell, Rådgivare och medgrundare av kommunikationsbyrån Carve
Utomhus
Christoffer Dymling, Copywriter & Creative director på KING
Effekt
Jerker Winther, Head of Strategy på Åkestam Holst NoA
Ämnen i artikeln:
Guldägget