Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Här är juryn i Strategy Awards

Publicerad: 8 April 2020, 07:26

Stockholm Exergis kommunikationsdirektör Thomas Gibson är juryordförande.

Foto: Pressbild

Juryn för Strategy Awards 2020 är utsedd och består av 40 tongivande marknadsförare och reklamskapare. Juryarbetet leds av Stockholm Exergis kommunikationsdirektör Thomas Gibson.


Ämnen i artikeln:

Strategy AwardsStockholm ExergiThomas Gibson

Strategy Awards har arrangerats sedan 2016 och belönar strategiska vägval bakom lösningar som gett framgång. Tävlingen skiljer sig från andra bland annat genom att alltid välkomna tillbaka ett antal ledamöter från tidigare jurybedömningar, i år 12 stycken, för att överföra kompetens och erfarenhet.

Jurybedömningarna genomförs i två steg. Först i en individuell bedömning ”på kammaren” som avgör vilka bidrag som nomineras. Därefter träffas juryn för att utse vinnarna, ett möte som i år hålls online.

LÄS MER: Här är vinnarna i Strategy Awards

Ledamöterna representerar ett brett urval av kompetenser samt hela spektrumet av kommunikationsbyråer och varumärken på kundsidan. Juryns ordförande Thomas Gibson, i dag kommunikationsdirektör på Stockholm Exergi, har erfarenhet från ledande befattningar på McCann, Åkestam Holst, Leo Burnett och King och var medlem av juryn förra året.

– Miljöerna vi kommunicerar i blir allt mer komplexa och utmanande. Därför behöver företag orkestrera täta och produktiva samarbeten mellan byråer och konsulter med kompletterande kunskap. Fler personer och kompetenser behöver vara delaktiga i det strategiska arbetet för att hålla riktningen och samtidigt optimera utifrån de förutsättningar som gäller. Och de ändras ju löpande. Styrkan i Strategy Awards upplägg är att det främjar sådana samarbeten. Min ambition är att tävlingen i år tar detta ett steg längre, säger Thomas Gibson i ett pressmeddelande. 

Vinnarna presenteras vid en prisceremoni online den 12 maj.

Juryn i Strategy Awards 2020:

Thomas Gibson, (Ordförande) Kommunikationsdirektör, Stockholm Exergi

Andreas Gunberg, Brand Strategist, Around you

Anna Romson, Creative Director, Cogscreative

Annika Carstedt, vd/Strateg, Ruth

Axel Munkeby, Brand Manager, Leo Vegas

Carl Ronander, Head of Brand, Mentimeter

Casper Broomé, Planner, King

Christoffer Svanberg, Chief Communication Officer, Node Pole

Clara Lindholm, Senior Planner, ANR BBDO

Emma Thorp, vd, Scream

Erika Fondin, Senior Strategist, MC Saatchi

Gustaf Sehlstedt, vd, Le Bureau

Gustav Egerstedt, Creative Director, FdL

Jerker Winther, Head of strategy, Åkestam Holst

Joakim Kempf, vd, Chimney

Jonas Sevenius, Business Director, Jung

Jonas Sjöström, Strategy Director, Familjen

Kaisa Fexe, CMO, Bank-ID

Karin Olsson, Business Area Manager Insight, We are More

Lars-Göran Uddman, Strateg

Lena Israelsson, Insight Director, PhD

Lennart Schultz, Kommunikationschef, Reitan Group

Leon Phang, Nordic Planning Director, The&Partnership

Lukas Rose, Senior Planner, Nord DDB

Mark Robinson, Head of Marketing Communications & Branding, Lantmännen

Martin Agebrandt, Brand Director, Folksam

Nico Hasselström, vd, Massfluencer

Peter Fjäll, Creative Director

Petter Ödéen, Creative Director, The Baby Shop Group

Ronja Boije, Analyst, Prime Group

Sara Forssberg, Marketing Consultant

Sofia Bleiweiss, Planner, INGO

Stefan Saviano di Grado, Insight Manager, DNA Media

Sten Andersen, Chief of Innovation, ATG

Tero Marjamäki, Kommunikationschef, Blocket

Thomas Backteman, Kommunikationsstrateg

Tobias Brandt, Director of Strategy, Perfect Fools

Tomas Lundgren, Senior Strategy Officer, Mindshare

Tommy Lindgren, vd/strateg, Zellout

Ulf Hermansson Samell, CMO, Cabonline

Ulrika Sohtell, Account Director, Cordovan

Urban Gyllström, vd, Gyllström

Veronica Foberg Gustafsson, Kommunikationschef, FTI

Zeke Tastas, Creative Director, River

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.