Tävling
Här är juryn i Strategy Awards
Publicerad: 8 april 2020, 07:26
Stockholm Exergis kommunikationsdirektör Thomas Gibson är juryordförande.
Foto: Pressbild
Juryn för Strategy Awards 2020 är utsedd och består av 40 tongivande marknadsförare och reklamskapare. Juryarbetet leds av Stockholm Exergis kommunikationsdirektör Thomas Gibson.
Strategy Awards har arrangerats sedan 2016 och belönar strategiska vägval bakom lösningar som gett framgång. Tävlingen skiljer sig från andra bland annat genom att alltid välkomna tillbaka ett antal ledamöter från tidigare jurybedömningar, i år 12 stycken, för att överföra kompetens och erfarenhet.
Jurybedömningarna genomförs i två steg. Först i en individuell bedömning ”på kammaren” som avgör vilka bidrag som nomineras. Därefter träffas juryn för att utse vinnarna, ett möte som i år hålls online.
LÄS MER: Här är vinnarna i Strategy Awards
Ledamöterna representerar ett brett urval av kompetenser samt hela spektrumet av kommunikationsbyråer och varumärken på kundsidan. Juryns ordförande Thomas Gibson, i dag kommunikationsdirektör på Stockholm Exergi, har erfarenhet från ledande befattningar på McCann, Åkestam Holst, Leo Burnett och King och var medlem av juryn förra året.
– Miljöerna vi kommunicerar i blir allt mer komplexa och utmanande. Därför behöver företag orkestrera täta och produktiva samarbeten mellan byråer och konsulter med kompletterande kunskap. Fler personer och kompetenser behöver vara delaktiga i det strategiska arbetet för att hålla riktningen och samtidigt optimera utifrån de förutsättningar som gäller. Och de ändras ju löpande. Styrkan i Strategy Awards upplägg är att det främjar sådana samarbeten. Min ambition är att tävlingen i år tar detta ett steg längre, säger Thomas Gibson i ett pressmeddelande.
Vinnarna presenteras vid en prisceremoni online den 12 maj.
Juryn i Strategy Awards 2020:
Thomas Gibson, (Ordförande) Kommunikationsdirektör, Stockholm Exergi
Andreas Gunberg, Brand Strategist, Around you
Anna Romson, Creative Director, Cogscreative
Annika Carstedt, vd/Strateg, Ruth
Axel Munkeby, Brand Manager, Leo Vegas
Carl Ronander, Head of Brand, Mentimeter
Casper Broomé, Planner, King
Christoffer Svanberg, Chief Communication Officer, Node Pole
Clara Lindholm, Senior Planner, ANR BBDO
Emma Thorp, vd, Scream
Erika Fondin, Senior Strategist, MC Saatchi
Gustaf Sehlstedt, vd, Le Bureau
Gustav Egerstedt, Creative Director, FdL
Jerker Winther, Head of strategy, Åkestam Holst
Joakim Kempf, vd, Chimney
Jonas Sevenius, Business Director, Jung
Jonas Sjöström, Strategy Director, Familjen
Kaisa Fexe, CMO, Bank-ID
Karin Olsson, Business Area Manager Insight, We are More
Lars-Göran Uddman, Strateg
Lena Israelsson, Insight Director, PhD
Lennart Schultz, Kommunikationschef, Reitan Group
Leon Phang, Nordic Planning Director, The&Partnership
Lukas Rose, Senior Planner, Nord DDB
Mark Robinson, Head of Marketing Communications & Branding, Lantmännen
Martin Agebrandt, Brand Director, Folksam
Nico Hasselström, vd, Massfluencer
Peter Fjäll, Creative Director
Petter Ödéen, Creative Director, The Baby Shop Group
Ronja Boije, Analyst, Prime Group
Sara Forssberg, Marketing Consultant
Sofia Bleiweiss, Planner, INGO
Stefan Saviano di Grado, Insight Manager, DNA Media
Sten Andersen, Chief of Innovation, ATG
Tero Marjamäki, Kommunikationschef, Blocket
Thomas Backteman, Kommunikationsstrateg
Tobias Brandt, Director of Strategy, Perfect Fools
Tomas Lundgren, Senior Strategy Officer, Mindshare
Tommy Lindgren, vd/strateg, Zellout
Ulf Hermansson Samell, CMO, Cabonline
Ulrika Sohtell, Account Director, Cordovan
Urban Gyllström, vd, Gyllström
Veronica Foberg Gustafsson, Kommunikationschef, FTI
Zeke Tastas, Creative Director, River