Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Här är juryn som ska kora den kommunikation som skapat mest effekt

Publicerad: 3 oktober 2022, 08:46

”Med det händelserika år vi haft bakom oss och intresset för effektfull kommunikation tror vi att årets juryarbete kan nå nya nivåer”, säger Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl.

Nu står det klart vilka som tar plats i juryn för 100-wattaren 2022 – se alla namn här.

Ämnen i artikeln:

Tävling100-wattarenJuryNyheter

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


På måndagsförmiddagen presenteras juryn för 100-wattaren 2022, som ska granska bidrag och kora de kommunikationsinsatser som har skapat mest effekt. Juryn består av branschexperter från annonsörer, reklambyråer, mediebyråer och undersökningsföretag.

Tävlande bidrag är inte bara med och tävlar om årets utmärkelser, utan bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om reklam och marknadsföring kopplat till effekt.   

LÄS MER: Ny svensk studie visar hur kreativ kommunikation driver effekt – även i kortsiktiga insatser

– Vi är otroligt stolta och glada över årets kompetenta jury och hoppas att de får många spännande bidrag att utvärdera och bedöma. Vi vet från tidigare år att många i juryn tycker att det är otroligt inspirerande att ha en konkret diskussion om vad som faktiskt är bevisad effekt. Med det händelserika år vi haft bakom oss och intresset för effektfull kommunikation tror vi att årets juryarbete kan nå nya nivåer. Diskussionen har också gått varm i branschmedier och vi har certifierat cirka 1000 personer i Effektsystemet, vilket gör att 100-wattaren känns mer relevant än någonsin, säger Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl i ett pressmeddelande. 

Tävlingen är öppen för bidragsinlämning, sista dag att tävla är 26 oktober 2022. 

Årets tävlingskategorier:
Konsument
Företag
Employer branding & rekrytering
Samhälle & opinion
Ideellt & välgörenhet
100-fattaren
Internationellt
Framsiktigt
Långsiktigt
Strategisk design 

Juryn för 100-wattaren 2022:

Konsument

Gina Azaric, CMO Head of Marketing, Telia (ordförande)

Jessica Ståhlbom, Marknadsdirektör, Mastercard

Patrik Söder, Marknadschef, SBAB

Robin Jacobsson, Business Development Director, K.W. Bruun (Peugeot, Opel, Mitsubishi, Citroën, DS Automobiles)

Klas Lusth, CEO & Executive Creative Director, Perfect Fools

Jonas Touqan, Creative Director, Avantime

Johan Van Der Schoot, Copywriter och partner, Garbergs

Ragnar Tingström, Partner & Founder, Scream Mediabyrå

Anna Lindqvist, Market and Insight Advisor, Bizkit Havas

Helen Borgardt, Affärsområdeschef för Marknad och Media, Demoskop

 

Internationellt och Strategisk design

Caroline Letsjö, Head of B2C Marketing, EasyPark (ordförande)

Erica Samuelsson, Brands and Marketing Strategy, St1 Group

Jenny Berggren, Media Marketing Director, The Walt Disney Company Nordic

Paul Morel, Brand Campaign Manager, Vattenfall

Petra Winberg, Strategy Lead, Silver

Johan Hesslefors, Head of Strategy, Brand Union

Sophia Emms, Planner, Stendahls - part of iO

Eva Grabe, Head of Analytics & Insights, Mindshare

Fredric Thunholm, Strategy Director, Wavemaker

Johan Wilberg, Head of Analytics, Infomedia

 

Långsiktigt

Staffan Ekstam, Marknadschef, McDonald´s (ordförande)

Marie Bark, Marknadschef, Preem

Gabriella Goldman, Kommunikationsdirektör, Lidl Sverige

Johan Bryngelson, Head of Brand & Marketing, Swedbank

Andreas Dahlqvist, VD/kreativ chef, NORD DDB

Jenny Kaiser, VD, Åkestam Holst

Daniel Sjöstrand, Head of Strategy, Forsman & Bodenfors

Mikael Christenson, Chief Growth Officer, Mindshare

Emma Thorp, VD, Publicis Groupe

Cecilia Perlind, Senior Director Market & Client, Kantar

 

Företag och Employer branding & rekrytering

Fredrik Forsberg, Head of Global Media & SEB MediaLAB, SEB (ordförande)

Lena Rodin, Marknadschef, Löfbergs

Sofia Willuhn, Brand/Activation Manager, Mekonomen, Sverige

Marita Björklund, Marknadschef, CRC

Louise Leo, VD, JMW Golin

Jan Lindforss, VD/projektledare, Knak Agency

Timo Orre, Creative Director, The&Partnership

Henrik Mathiesen, Investment Director, Omnicom Media

Johan Alanko, Managing Director, Initiative Sweden

Ieva Englund, Client Development Advisor Brand & Communication, Novus

 

Framsiktigt & Samhälle & opinion

Karolina Åhs, Marketing Director Nordic, Plantagen (ordförande)

Nermin Mohamad Ali, Kommunikationschef, The Coca-Cola Company

Isabell Seirafi, Marknadschef, Swedavia

Robert Nygren, Head of Marketing and Communication, Telenor

Mounes Zandi, Strateg, M&C Saatchi

Peder Westerberg, CD/Strategic Creative, Hummingbirds

Simon Le Pluart, PR strateg, Jung

Tanya Halldin, Senior Strateg, Isobar / Dentsu Creative

Jon Söderlind, Head of Insight & Strategy, Tre Kronor Media

Carl-Johan Runer, Business Lead, Odyssey

 

Ideellt & välgörenhet

Eva Ternström, Marknad och Försäljningschef, Attendo (ordförande)

Pia Brunn, Enhetschef Insamling & Lojalitet, Plan International

Ann Bergsten, Kreativ chef, Barncancerfonden

Pia Dahlén, Kommunikationschef, Svenska Kyrkan

Linnéa Gardefjord, Art Director, King

Joakim Ohlsson, PR Manager, Volt

Susanne Juhlin, Senior Projektledare Creative, Gullers Group

Sven Boström, VD, SGB Media

Martin Andreasson, Partner, HowCom

Thomas Berthelsen, Head of R&D, Nepa

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev