Tävling
Här är svenskarna i årets Cannes Lions-jury
Publicerad: 28 april 2022, 13:22
Cannes Lions meddelade i dag vilka som sitter i juryn för årets tävling. Det finns svensk representation i fem kategorier.
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsForsman & BodenforsBjörn StåhlJohan PihlDoconomyTom BeckmanWeber ShandwickIngoTotalt är 290 branschexperter med i jurygrupperna för tävlingen 2022, varav fem är svenskar. I kategorin Creative Strategy sitter Sophia Lindholm från Forsman & Bodenfors, som under 2019 satt i juryn för kategorin Brand Experience & Activation.
I kategorin Sustainable Development Goals sitter Johan Pihl från Doconomy, som senast 2020 vann en grand prix för Do Black.
Nedan är samtliga svenskar i Cannes Lions jurygrupper.
Creative Strategy Lions
Sophia Lindholm, Head of Creative Sweden, Forsman & Bodenfors
Film Craft Lions
Åsa Riton, Regissör, Ridley Scott Associates
Mobile Lions
Björn Ståhl, Chief Creative Officer, INGO Stockholm
Sustainable Development Goals Lions
Johan Pihl, Chief Creative Officer / CINO, Doconomy
PR Lions
Tom Beckman, Global Chief Creative Officer, Weber Shandwick