Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Här är svenskarna i årets Cannes Lions-jury

Publicerad: 28 april 2022, 13:22

Cannes Lions meddelade i dag vilka som sitter i juryn för årets tävling. Det finns svensk representation i fem kategorier.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsForsman & BodenforsBjörn StåhlJohan PihlDoconomyTom BeckmanWeber ShandwickIngo

Totalt är 290 branschexperter med i jurygrupperna för tävlingen 2022, varav fem är svenskar. I kategorin Creative Strategy sitter Sophia Lindholm från Forsman & Bodenfors, som under 2019 satt i juryn för kategorin Brand Experience & Activation. 

I kategorin Sustainable Development Goals sitter Johan Pihl från Doconomy, som senast 2020 vann en grand prix för Do Black. 

Nedan är samtliga svenskar i Cannes Lions jurygrupper.

Creative Strategy Lions
Sophia Lindholm, Head of Creative Sweden, Forsman & Bodenfors

Film Craft Lions
Åsa Riton, Regissör, Ridley Scott Associates

Mobile Lions
Björn Ståhl, Chief Creative Officer, INGO Stockholm

Sustainable Development Goals Lions
Johan Pihl, Chief Creative Officer / CINO, Doconomy

PR Lions
Tom Beckman, Global Chief Creative Officer, Weber Shandwick

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.