Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Tävling
Publicerad: 31 Oktober 2019, 12:57
I slutet av november går reklamtävlingen Eurobest av stapeln. Årets jury har nio svenska representanter.
I Eurobest belönas den mest kreativa och effektiva reklamen från Europa. Precis som förra året har Sverige nio ledamöter i tävlingens jury. Bland annat leder RBK:s creative director Mathias Wikström juryn i kategorin Innovation and Creative Data. I somras belönades hans och RBK:s projekt ”DO Black” med ett grand prix i Cannes Lions-kategorin creative e-commerce.
- Det är både hedrande och spännande att få representera Sverige i Eurobest och därtill som ordförande i Innovation och Creative Data som är en extremt intressant kategori. Jag hoppas att Sverige precis som tidigare står sig väl i en sjukt tuff konkurrens, säger Mathias Wikström, RBK.
Här är svenskarna i juryn:
Innovation and Creative Data (ordförande): Mathias Wikström, Executive Creative Director, RBK
Film Craft: Kim Buisson, Executive Producer, Aspekt
Brand Experience and Creative eCommerce: Karl Risenfors, Art Director, Forsman & Bodenfors
Outdoor and Direct: Adam Gäfvert, Art Director, KING
Design and Industry Craft: Sara Hildén – Bengtsson, Creative Director and Partner, Open studio
Entertainment: Max Hultberg, Art Director, INGO
Film, Print and Publishing, Radio and Audio: Hugo Wallmo, Art Director, Åkestam Holst
Media: Martin Hugosson, CEO, GroupM Sweden
PR: Charlotte Henriksson, Seniorkonsult, Gullers Grupp