Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Här är svenskarna i årets Eurobest-jury

Publicerad: 31 Oktober 2019, 12:57

I slutet av november går reklamtävlingen Eurobest av stapeln. Årets jury har nio svenska representanter.


I Eurobest belönas den mest kreativa och effektiva reklamen från Europa. Precis som förra året har Sverige nio ledamöter i tävlingens jury. Bland annat leder RBK:s creative director Mathias Wikström juryn i kategorin Innovation and Creative Data. I somras belönades hans och RBK:s projekt ”DO Black” med ett grand prix i Cannes Lions-kategorin creative e-commerce.

- Det är både hedrande och spännande att få representera Sverige i Eurobest och därtill som ordförande i Innovation och Creative Data som är en extremt intressant kategori. Jag hoppas att Sverige precis som tidigare står sig väl i en sjukt tuff konkurrens, säger Mathias Wikström, RBK.

Här är svenskarna i juryn:

Innovation and Creative Data (ordförande): Mathias Wikström, Executive Creative Director, RBK

Film Craft: Kim Buisson, Executive Producer, Aspekt

Brand Experience and Creative eCommerce: Karl Risenfors, Art Director, Forsman & Bodenfors

Outdoor and Direct: Adam Gäfvert, Art Director, KING

Design and Industry Craft: Sara Hildén – Bengtsson, Creative Director and Partner, Open studio

Entertainment: Max Hultberg, Art Director, INGO

Film, Print and Publishing, Radio and Audio: Hugo Wallmo, Art Director, Åkestam Holst

Media: Martin Hugosson, CEO, GroupM Sweden

PR: Charlotte Henriksson, Seniorkonsult, Gullers Grupp

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.