Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Tävling
Publicerad: 10 Februari 2020, 15:38
Anna Qvennerstedt, copywriter och global styrelseordförande på Forsman & Bodenfors, tar plats i tävlingens grand jury.
I sommar är det dags för den andra upplagan av normkritiska Gerety Awards. Tävlingen har fått sitt namn efter copywritern Frances Gerety, copywritern bakom den klassiska copyn ”A Diamond is forever”. Målet med tävlingen är att lyfta kommunikation som främjar mångfald inom den kreativa näringen.
Juryarbetet sker i två omgångar – en inledande som hålls runtom i världen och en avslutande som hålls på en ännu okänd plats.
I årets grand jury, där flera av världens främsta kreatörer medverkar, kommer Anna Qvennerstedt, copywriter och global styrelseordförande på Forsman & Bodenfors, att sitta. Med i den regionala juryn sitter Hanna Björk, senior copywriter på Acne, och Eva Wallmark, senior copywriter på Åkestam Holst.
Förra året prisades Forsman & Bodenfors och Volvo cars med ett guld och ett silver för ”The E.V.A Initiative” och Le Bureau och Arbetsförmedlingen med ett brons för ”Taking care of business”.