Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Här är vinnarna av Sound Award 2019

Publicerad: 20 November 2019, 15:17

’Memory Lane’,/Stockholm Exergi, Victor Kaiser från Artificiell med hjärta för Arbetsförmedlingen och ’Så nära en vanlig jul man kan komma’/ Ronald McDonald Hus

I samband med Resumés event Sound Stockholm i dag prisades företagen och byråerna som gjort den bästa ljudkommunikationen under året.


Ämnen i artikeln:

Sound Stockholm

Årets röst

Vinnaren i årets röst är Victor Kaiser (Artificiell med hjärta), Arbetsförmedlingen, Le Bureau/Flickorna Larsson.

Motivering:
”Vi letade efter röst som trollbundit sin publik, lyssnarna eller åhörarna på ett sätt där budskapet och eller innehållet fått en upphöjd effekt av talarens framförande. Och det fann vi!”



Årets ljudinnovation

Vinnaren i årets ljudinnovation är ’Memory Lane’, Stockholm Exergi, Accenture Interactive/Lexter Ljuddesign/Paroll film.

Motivering:
”Kreativitet, teknik och samhällsnytta förenas i en innovation som ger en inblick i framtidens fantastiska möjligheter. Det här bidraget inspirerar och bidrar till att driva utvecklingen inom ljudområdet till helt nya, oväntade nivåer.” 



Årets ljudbranding

Vinnaren i årets ljudbranding är ’Så nära en vanlig jul man kan komma’, Ronald McDonald Hus, NORD DDB Stockholm/Flickorna Larsson

”Det är ingen enkel uppgift att ta med lyssnaren på en känslomässig berg- och dalbana, där man lyckas översätta verklighetens allvar till glädje och hopp inom loppet av några sekunder. Här görs det med så stor träffsäkerhet och känsla att avsändaren blir alldeles självklar.” 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se


Ämnen i artikeln:

Sound Stockholm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.