Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Hedvig Hagwall Bruckner blir juryordförande för Guldägget 2020

Publicerad: 27 November 2019, 07:50

Hedvig Hagwall Bruckner

Foto: Niklas Palmklint

Komm har utsett Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter på King och stark röst i branschsammanhang, till juryordförande för den 59:e upplagan av Guldägget.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetHedvig Hagwall Bruckner

Hedvig Hagwall Bruckner har arbetat som copywriter på reklambyrån King sedan 2006, och har tidigare även varit på SWE Reklambyrå och Forsman & Bodenfors. Hon är utbildad på Berghs School of Communication och suttit i styrelsen för både Komm och Reklamombudsmannen (RO).

– Att vara juryordförande är ett stort hedersuppdrag. Att få vara den som leder samtalet kring vad Guldägget är 2020 är något jag ser enormt mycket fram emot. Storytelling och varumärkesbyggande kommunikation är viktigare än någonsin i vår fragmenterade värld där unika och kreativa idéer betyder allt, säger Hedvig Hagwall Bruckner i ett pressmeddelande. 

Hon har suttit i Guldäggsjuryn sex gånger, varav två som kategoriordförande. Utöver detta har hon själv vunnit ett flertal silver- och guldägg:

– Jag vann mitt första silverägg under mitt första år i branschen för 20 år sedan. Att jag därigenom fick möjligheten att få vara med i Guldäggsjuryn tidigt i min karriär är något jag värdesätter högt. Mycket har förändrats på 20 år, det är inte längre 300 pannåer i ett rum, men kärnan är densamma. Det handlar om att hitta de bästa kommunikativa idéerna med högst kreativ höjd och störst möjlighet att göra skillnad, säger hon i en kommentar. 

Inlämningen till nästa års Guldägg öppnar 2 december och medlemmar i Komm! som inte varit med och tävlat de senaste tre åren får skicka in ett bidrag kostnadsfritt. Årets juryordförande vill dock betona att Guldägget inte är en tillställning för endast byråerna:

– Guldägget är en tävling för kunderna och handlar om att uppmuntra kunderna att göra kreativ kommunikation, eftersom kreativitet ger större effekt. Att vi har många svenska varumärken som återkommer i tävlingen år efter år är ett bevis på det. Samtidigt är det alltid roligt att se bidrag från oväntade och nya företag som kommer in med helt nya perspektiv. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.