Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Hedvig Hagwall Bruckner och Gustav Martner tar plats i Jernspirans jury

Publicerad: 9 September 2020, 12:59

Två branschprofiler har handplockats till juryn för Jernhusens årliga eventtävling Jernspiran som i år korar vinnare i två kategorier – ett företag och en organisation.


Ämnen i artikeln:

Jernhusen

Tillsammans får vinnarna i Jernspiran event- och reklamytor på centralstationen värda upp till 1,2 miljoner kronor, för viktiga budskap.

I år har juryn fått tillskott i form av två namnkunniga och meriterade namn från kommunikationsbranschen.

Hedvig Hagwall Bruckner är copywriter på King och har lång erfarenhet av såväl kommunikation som juryarbete, senast som juryordförande i årets Guldägg. Hon har ett naturligt engagemang för en tävling som belönar de som gör skillnad på riktigt.

– Jernspiran ger företag och organisationer en möjlighet att lyfta fram sina engagemang på ett mycket fint sätt. Ofta finns projekt, insatser och idéer i näringslivet och i den ideella världen som inte fått den uppmärksamhet de förtjänar. 

Gustav Martner är nordisk digitalchef på Greenpeace tillika den som skickade in förra årets vinnande tävlingsbidrag. Han vet vad som krävs för att vinna och hur man snabbt anpassar sin kampanj till nya förutsättningar, som en pandemi.

– För att vinna krävs en idé som inte bara kan göra skillnad för din organisation – utan även för den som råkar vara på Stockholms Centralstation.

Under de fyra år som Jernhusen genomfört tävlingen har två företag och åtta organisationer varit vinnare eller hederspristagare. Därför utses nu två vinnare – ett företag och en organisation.

- Vi hoppas på att få fler tävlingsbidrag även från företag. Och att fler tar hjälp av sina byråer, det är oftast då det blir som bäst. På våra centralstationer når man en bred målgrupp som uppskattar meningsfulla upplevelser. Med två kategorier ökar också chansen att vinna, säger Åsa Agemalm, Chef Media och Marknad på Jernhusen

Jernspiran.se är öppen för bidrag 9 september till 9 oktober

 

Jernspirans jury 2020:

 Alexandra Pascalidou, journalist, författare och föreläsare (ambassadör)

 Erik Modig, forskare vid Handels, Center for Consumer Marketing

 Christina Knight, creative på The Amazing Society, författare och föreläsare

 Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé och Dagens Media

 Gustav Martner, nordisk digitalchef på Greenpeace (NY)

 Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter King (NY)

 Kjell Hasslert, styrelseordförande Jernhusen

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Jernhusen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.