Tävling
Hon är korad till årets branschpersonlighet
Publicerad: 15 september 2022, 10:02
Årets branschpersonlighet Hanna Riberdahl, vd på Sveriges annonsörer. Foto: Anna Hållams / SMW
Stockholm media award är en av Sveriges största medietävlingar. Nu står det klart vem som blir Årets branschpersonlighet i Stockholm Media award 2022. Prisutdelning sker i samband med Stockholm media week, som just nu pågår på Space arena i Stockholm.
”Personen i fråga har drivit banbrytande initiativ för vår bransch och flyttat positionerna framåt i högt tempo. Hon har inte bara förändrat en hel branschs sätt att se på och mäta effekt utan även arbetat med att skapa standards för cross-media measurement och drivit viktiga frågor kring ökad transparens och ansvarstagande. Med ett enormt engagemang, driv och inkluderande sätt driver hon utveckling för alla som jobbar med marknadsföring, kommunikation och media – och bygger broar mellan branschförbunden”.
Så lyder motiveringen för Årets branschpersonlighet 2022 som är Hanna Riberdahl, vd på Sveriges annonsörer.
Kriterierna för att nomineras i kategorin Årets branschpersonlighet är att personen ska ha varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativ och flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden.
Juryn som utser Årets branschpersonlighet består av Sveriges mediebyråers styrelse.
De nominerade:
Erik Modig, forskare, Handelshögskolan
Hanna Riberdahl, VD, Sveriges Annonsörer
Linda Palmgren, CEO, Bauer Media Group
Tidigare vinnare:
2021 Malin Häger
2020 Adam Alsing
2019 Amanda Oxell
2018 Nina Åkestam
2017 Frida Boisen
2016 Jan Helin
2015 Patrik Sandberg
2014 Sigge Eklund
2013 Thomas Mattsson
2012 Daniel Ek
2011 Lena K Samuelsson
2010 Gunilla Herlitz
2009 Eva Hamilton
2008 Jan Scherman
2007 Lars Adaktusson
2006 Stefan Persson
2005 Pelle Törnberg