Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Ingo vinner prestigepris i årets Andy Awards

Publicerad: 28 April 2020, 13:01

”Moldy Whopper” prisas som årets modigaste kampanj. På andraplats i samma kategori kom Forsman & Bodenfors grand prix-belönade ”The E.V.A Initiative” för Volvo.


Ämnen i artikeln:

VolvoBurger KingAndy AwardsIngoForsman & Bodenfors

Coronavirusets spridning har lett till att reklam- och kreativitetstävlingar världen över fått ställa in sina galakvällar, däremot delas en mängd priser fortfarande ut digitalt.

Under natten presenterades vinnarna i årets Andy-awards och bland pristagarna finns två svenska byråer – Ingo och Forsman & Bodenfors. Ingo tog hem förstapris i två kategorier: ”Bravest” och ”Pop choice”. Den sistnämnda kategorins vinnare utsågs genom en öppen omröstning på Instagram. Kampanjen är framtagen tillsammans med byrån David.

– Hela vår marknads- och innovationsavdelning är stolt över den här utmärkelsen. ”Moldy Whopper” är mer än bara en kampanj, det är ett löfte om att servera mat av högre kvalitet fri från artificiella ingredienser. Vi har jobbat med det här projektet i fyra år och hoppas att det får effekt på resten av snabbmatsindustrin, säger Fernando Machado, global marknadschef på Burger king, i ett uttalande om priset.

På andraplats i ”Bravest”-kategorin placerade sig Forsman & Bodenfors Volvo-kampanj ”The E.V.A Initiative” som förra sommaren kammade hem ett grand prix i Cannes Lions.

Andy Awards finaste pris, The Grandys, gick till VMLY&R Poland och byråns kampanj ”The last ever issue” för Gazeta.pl, BNP Paribas och Mastercard.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.