Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Ingos vd efter byråns storslam – Moldy Whopper bereder väg globalt: ”Upplever ett starkt intresse”

Publicerad: 20 maj 2021, 11:50

Ingo och vd:n Håkan Karlsvärd firade byråns fem guldägg i ett konferensrum på ett hotell i centrala Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Burger KingIngoGuldägget

Fem guldägg, två silverägg och Guldblick till art directorn Max Hultberg. Ingo och Burger King hade en stor eftermiddag under onsdagen. Under den digitala galan rullade priserna in i en strid ström. Inte sedan Forsman & Bodenfors och Volvo Trucks succé med ”Epic Split” för sju år sedan har den svenska reklambranschen sett en liknande dominans.

– Den ger så klart stolthet för hela byrån det är också ett kvitto på att vi är med i framkant, säger byråns vd Håkan Karlsvärd till Resumé.

Prisregnet var inte oväntat. Under förra sopade ”Moldy Whopper” även banan på den internationella tävlingsscenen:

• 20 guld, fem silver, fyra brons och hela sex stycken ”Best in Discipline”-priser i One Show
• En svart penna och tio stycken pennor totalt i D&AD. Byrån blev därmed den tredje bästa byrån i världen i tävlingen.
• Fem Grand Prix i Eurobest
• Årets byrå i Epica
 

Hur upplever ni att Moldy Whopper har förändrat Ingos ställning på marknaden?
– Redan för flera år sedan så la vi en grund för hur vi arbetar på Ingo och Moldy Whopper är ytterligare en bekräftelse som stärker bilden av Ingo både internationellt och i Sverige, detta var även en del av det som la grunden till att vi tidigare i år öppnade upp Ingo Hamburg

Har ni bjudits in till flera internationella pitcher?
– Ja, vi upplever ett starkt intresse för Ingo både från företag som hör av sig direkt till oss men även inom nätverket där vi har en stark ställning med kreativt lead på flera stora uppdrag.

Hur firade ni detta i går?
– På ett coronasäkert sätt i en stor konferenssal på ett hotell mitt i Stockholm, det var fantastiskt roligt.

LÄS MER: Byråer med vikande guldäggstrend: ”Vi får en väldig revanschlust”

LÄS MER: Här är de mest prisade byråerna 2010-2020 

Byråtoppen 2021

Ingo, 5 guldägg 2 silverägg

Åkestam Holst, 1 guldägg, 10 silverägg

Forsman & Bodenfors, 1 guldägg 3 silverägg

Open Studio, 1 guldägg, 1 silverägg

King, 1 guldägg, 1 silverägg

Abby Priest, 1 guldägg, 1 silverägg

New Normal, 1 guldägg och 1 silverägg

Stockholm Design Lab, 1 guldägg 

Milk, 1 guldägg

Farm 1 guldägg

Nord DDB, 4 silverägg

Garbergs, 3 silverägg

Oatly Department of Mind Control, 2 silverägg

Volt, 1 silverägg

Hummingbirds, 1 silverägg

BCW Stockholm, 1 silverägg

Grow, 1 silverägg

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Burger KingIngoGuldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.