Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Interaktiva utomhusreklamer prisas i Digital Creative Competition

Publicerad: 3 december 2021, 12:08

I onsdags utsågs vinnarna i Digital Creative Competition, under en livesändning på Resumé. Gemensamt för vinnarna är reklamkampanjernas interaktiva element.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstMarkus Reklambyrå

Tävlingen delar ut ett pris till en kommersiell aktör, och en till en non-profit. Non-profit-kategorins totalvinnare blev Åkestam Holst NoA med sin idé ”Tillbaka till gatan” för organisationen Talita Sweden. 

Juryns motivering:

Idag har vi fler digitala reklamtavlor än någonsin på våra gator.
Med hjälp av data och bländande kreativitet.
Låter ni tavlorna påminna oss.
Om vad som samtidigt händer i mörkret.
Tack för att ni belyser en viktig fråga.
Och tack för att ni tar problemet tillbaka till gatan.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Den kommersiella vinnaren blev Markus Reklambyrå med sin idé ”Väsen i ögonvrån” för Visit Östergötland.

Juryns motivering:

När allt fler varumärken nyttjar den senaste tekniken.
För att tränga sig på.
Är det befriande med någon som gör tvärtom.
Och använder den för att skapa nyfikenhet.
För många gånger är det faktiskt den som inte vill bli sedd.
Som allra mest förtjänar att bli uppmärksammad.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.