Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Maria Ziv maxar det godaste med det grönaste

Publicerad: 25 november 2021, 20:12

Max Burgers marknadsdirektör Maria Ziv vinner Sveriges Bästa Marknadschefer i kategorin snabbmat.


Ämnen i artikeln:

MaxMaria ZivÅkestam HolstSveriges bästa marknadschefer

Maria Ziv hade lång erfarenhet från ledande befattningar inom marknadsföring och kommunikation från bland annat If, Apple, Visit Sweden och Oriflame när hon tillträdde som Group CMO för Max Burgers i början av 2020.

Under pandemin har hamburgerkedjan satsat i stället för att bromsa. Max Burgers har öppnat flera nya enheter runtom i Sverige och ökat sina medieinvesteringar. Det svenska ägandet gjorde att bolaget kunde agera snabbare än sina konkurrenter för att anpassa sig till omvärldsläget. De lanserade digitala beställnings­stolpar, bilservering och burgare speciellt framtagna för take away

Samtidigt har bolaget tydligt och konsekvent fortsatt att driva hållbarhetspositionen där varumärket ska vara världsledande inom kategorin. Bolaget har bytt namn från Max Hamburgare till Max Burgers och 2022 ska hälften av försäljningen komma från annat än rött kött.

I kommunikationen kring produkterna har varumärket låtit smaken stå i centrum. Kommunikationskonceptet, som har tagits fram av huvudbyrån Åkestam Holst, har använts sedan i hösten 2020 i samband med att kedjan gick in som huvudsponsor i Idol.

Bland de största aktörerna inom snabbmatskategorin är Max Burgers det enda varumärket som presterat enligt förväntningarna i Xtremes mätningar.  

Max Burgers har stärkt greppet och ökat på förstahandsvalet. Varumärket har i dag dubbelt så högt förstahandsval som McDonald's.  
Nu vinner Maria Ziv Sveriges Bästa Marknadschefer inom kategorin snabbmat med motiveringen:
”Att vara störst och sedan öka är en bedrift. Årets vinnare vet hur man maxar det godaste och det grönaste. Grattis Maria Ziv på Max!”

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.