Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Nord DDB och Klarna tar hem vinst i Internationellt

Publicerad: 28 November 2019, 19:48

Tack vare ”Get Smoooth” och samarbetet med Snoop Dogg blev Klarna omskriven i internationella medier som Forbes, Bloomberg och CNBC. Nu vinner kampanjen kategorin ”Internationellt” i 100-wattaren.


Ämnen i artikeln:

Snoop DoggNord DDBKlarna

Uppståndelsen var stor när Klarna presenterade hiphoplegendaren och numera entreprenören Snoop Dogg som ny delägare och frontfigur för varumärket. Och även om det väckte kritik på sina håll har samarbetet varit minst sagt effektivt för Klarna vad gäller genomslag. Och det gäller inte bara på svenskt håll – internationella medier som Forbes, Bloomberg och CNBC har skrivit om kampanjen ”Get Smoooth” där Snoop Dogg döptes om till ”Smoooth Dogg”. 

– Det definitivt är så att Snoop Dogg kommer fungera som murbräcka för att tydligare bli ett globalt bolag och brygga över till USA, sade Klarnas marknadsdirektör David Sandström till Resumé tidigare i år

Nu vinner Nord DDB och Klarna 100W i kategorin Internationellt i 100-wattaren. 

Motiveringen lyder:
”Med högt självförtroende, slipade insikter och en rebellisk medielogik tar Snoop Dogg förlåt, Smoooth Dogg Klarna till en ny nivå. Övriga finansbranschen skakar. Forbes är mäkta imponerade och investerare köar. Ett pälsinslaget kort i rosa har med den här kampanjen blivit det nya svarta”.

75W The Smash-proof Guitar, Sandvik, Forsman & Bodenfors
50W DO Black - Världens första kreditkort med en C02-limit, Doconomy, RBK

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

Snoop DoggNord DDBKlarna

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.