Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Open Studios personliga kaffepåsar lyser starkast – vinner förpackningsdesign

Publicerad: 19 maj 2021, 13:16

Open Studio och Lykke Kaffegårdar prisas med ett guldägg i förpackningsdesigns-kategorin.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetOpen Studio Stockholm

2020 var Open Studios första Guldäggsgala som fristående byrå. Det slutade med att de tog hem båda designpriserna.

För sitt arbete med Lykke Kaffegårdar vinner de nu även 2021 års guldägg i förpackningsdesign. Förpackningarna följer inga av de konventioner som finns i den något sterila kaffehyllan. Rubriken på den knallgula påsen påminner om serietidningsestetiken från mitten av det förra seklet och lika lekfull och okonventionell är typografin på dess baksida.

Juryns motivering lyder:

Svårt att inte älska dessa unika, personliga och kreativa förpackningar. Varje sort har verkligen fått sin egen karaktär både i namn och själ.

Från jord till kaffebord. Det känns som allt är på riktigt, här utmanar man det normala sättet att göra saker, det syns tydligt hela vägen ut till förpackningarna. Jag blir lycklig att det finns kunder som vågar köpa design och kommunikation som denna.

 

Silverägg: ”Absolut paper” av Grow för The Absolut Company, ”Laga mig” av Open Studio för Albert Bonniers Förlag

Diplom: ”Brännvein” av Knak för Gotlands Whisky AB, ”Livsviktiga snack” av Åkestam Holst för Suicide Zero, ”Winwin priskuber 2020” av Happy F&B för Winwin Gothenburg sustainability award

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.