Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Pressbyråns lussekattsdräkt vinner i konsument singel

Publicerad: 10 Februari 2021, 13:36

Åkestam Holsts nykomling i lussetåget sålde slut i Pressbyrån. Nu blir det 100 watt i konsument singel.


Ämnen i artikeln:

Pressbyrån100-wattaren

När det lackar mot jul brukar Åkestam Holst och Pressbyrån hitta nya vägar att aktualisera lussekatten. Ni minns kanske lussekorven eller lusselinserna. Julen 2019 var det dags att ge lussekatten en plats i luciatåget. Kunderna fick därför chansen att köpa en lussekattsdräkt i samtliga Pressbyrån-butiker.

Hur gick det tror ni? Jo, lussekattsdräkten sålde slut, Pressbyrån sålde ätbara lussekatter som aldrig förr och kampanjen, som gick i sociala medier, nådde 2,9 miljoner svenskar organiskt.

Nu vinner lussekattsdräkten 100-watt i konsument singel med motiveringen:

”Juryn har diskuterat siffror, benchmarks, målsättningar, försäljningsresultat och varumärkesutveckling. Den starkast lysande lampan i kategorin bländar oss på alla dessa parametrar. Och även om 100-wattaren inte är en tävling i kreativitet visar årets vinnare att just kreativiteten utan tvekan kan ge alla möjliga effekter. Som exempelvis en plats i Luciatåget.”

Övriga vinnare i kategorin konsument singel: 

75 watt – ”För Erica”, McDonald's, Nord DDB
50 watt  – ”Defy Damage Experiment”, Joico, Yo Adrian

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Pressbyrån100-wattaren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.