Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Priset för bästa inkluderande kommunikation går till Försvarsmakten och Volt

Publicerad: 28 November 2019, 21:06

Försvarsmakten och Volt vinner 100-fattaren.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenVoltFörsvarsmakten

100-fattaren infördes förra året som ett specialpris men är nu en egen kategori i 100-wattaren. Idén är framtagen av en grupp examinerade studenter från Berghs School of Communication. Kategorin uppmärksammar ansvarsfull och inkluderande kommunikation och pristagen ska ha utmanat både sig själv och sin bransch och inspirerat fler till att agera och tänka i nya banor. 

Årets 100-fattare går till Försvarmakten och Volt. 

Motiveringen lyder:
”När en av landets största aktörer går i bräschen och utmanar sin väl cementerade, traditionella kultur kan strukturer och normer förändras - på riktigt. Med stor tydlighet, kreativitet och mod möjliggörs ett helt nytt och inkluderande samhälle, med påverkan även utanför landets gränser”.

75W BrommaGirls, BP, Nike och Stadium, River

50W Där Livet Händer, IKEA, Åkestam Holst NoA

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.