Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Ramboll bäst på employer branding – vinner Magnet awards

Publicerad: 26 November 2019, 08:44

Ramboll, Garbergs och Growth Hackers blev med ”Engineering for life” Magnet Awards stora vinnare.


Ämnen i artikeln:

RambollGarbergs

Förra onsdagen avgjordes Magnet Awards, en tävling där Sveriges bästa employer branding-initiativ prisas. Tävlingen anordnas för tredje året i rad av byråerna Business & People, Whydentify, Coreworkers och Universum.

Kvällens stora vinnare blev slutligen Ramboll med konceptet ”Engineering for life”, framtagen av reklambyrån Garbergs i samarbete med Growth Hackers. Konceptet fokuserar på hur Rambolls arbete och anställda skapar värde för allmänheten. Utöver det prisades Ramboll även med ett guld i kategorin ”Digital förflyttning” och ett silver i ”Medarbetare” för kampanjen Shaperunner, en löparapp med löparbanor över hela Sverige designade av Rombolls ingenjörer.

” - Kommunikationskonceptet ”Engineering for life” är sprunget från vårt arv, våra värderingar och arbetet våra ingenjörer bidrar med till samhället varje dag. Det är vår röda tråd som genomsyrar all marknadsföring för att driva affären framåt och att positionera oss som arbetsgivare. Att ta hem Grand Prix guldet är att fantastiskt erkännande för vårt hårda arbete att lyfta Ramboll som en utmanare på marknaden. Vi delar guldet med våra 2200 kollegor i Sverige som bidrar med allt det innehåll som vi kan skapa kreativ kommunikation av.” Karin Nedersjö, Brand Marketing Manager, Ramboll

 

Kategori: ”Professionals”

Guld: COMBITECH ”ESCAPE BOX CHALLENGE” Byrå: Coreworkers

Silver: SCANIA SVERIGE ”THE BIG MISSION” Byrå: Intern

Brons: FÖRSVARSMAKTEN ”KOM SOM DU ÄR” Byrå: Volt

Kategori: ”Studenter”

Guld: AKADEMISKA SJUKHUSET ”VÄX IN I ROLLEN” Byrå: Coreworkers

Silver: ERICSSON/IBM ”#HACKYOURWORLD”  Byrå: Intern

Brons: APOTEKET ”FÖR EN SJÄLKLAR KARRIÄR” Byrå: Whydentify

Kategori: ”Medarbetare”

Guld: CIRCLE K ”CIRCLE K LIFE” Byrå: Intern

Silver: RAMBOLL ”SHAPERUNNER”  Byrå: Garbergs / Growth Hackers

Brons: MOVESTIC LIV & PENSION ”STOLTHET” Byrå: Intern

Kategori: ”Social & etisk styrka”

Guld: UNICUS SVERIGE ”ETT OVANLIGT KONSULTFÖRETAG” Byrå: Intern

Silver: STENA LINE ”WOMEN IN MARITIME” Byrå: Intern

Brons: FÖRSVARMAKTEN ”KOM SOM DU ÄR” Byrå: Volt

Kategori: ”Digital förflyttning”

Guld: RAMBOLL ”SHAPERUNNER”  Byrå: Garbergs / Growth Hackers

Silver: SÖDERBERG & PARTNERS ”DIGITAL BAKGRUNDSKONTROLL” Byrå: SRI

Brons: KNOWIT INSIGHT ”INFLUENCER MARKETING & DATADRIVNA KONVERSATIONER”  Byrå: Zmash

Kategori: ”Film & video”

Guld: SANDVIK ”THE SMASH-PROOF GUITAR”  Byrå: Forsman & Bodenfors

Silver: EVRY ”BEAUTIFUL CODE”  Byrå: Coreworkers

Brons: VINGE ADVOKATBYRÅ ”THE SEAT” Byrå: ANR BBDO

Kategori: ”Öppen klass”

Guld: SANDVIK ”THE SMASH-PROOF GUITAR”  Byrå: Forsman & Bodenfors

Silver: ÖREBROKOMPANIET & HANDELSKAMMAREN MÄLARDALEN ”RÄDDA EN STOCKHOLMARE” Byrå: Lebowski

Brons: FÖRSVARSMAKTEN ”KOM SOM DU ÄR” Byrå: Volt

Kategori: ”Grand Prix – årets helhetliga Employer Brand”

Guld: RAMBOLL ”ENGINEERING FOR LIFE” Byrå: Garbergs / Growth Hackers

Silver: UPPLANDS MOTOR ”VINNA TILLSAMMANS” Byrå: Wildfire

Brons: SCANIA SVERIGE ”THE BIG MISSION” Byrå: Intern

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

RambollGarbergs

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.