Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Reform Act vinner internationellt påverkanspris

Publicerad: 12 maj 2022, 08:58

Den svenska byrån prisades i Reed Awards för sitt arbete åt Hjärnfonden och Systembolaget.


Ämnen i artikeln:

Reform Act

I slutet av förra veckan avgjordes Reed Awards, en internationell tävling för politisk påverkan. Som enda svenska byrå att prisas gick Reform Act hem med tre vinster: en i ”Best international campaign” för Stresslarmet som de gjorde åt Hjärnfonden samt ”Best international TV advertisement och ”Best european TV advertisement” för Barndom utan baksmälla, en gemensam kampanj för Systembolaget, Bris, Trygga Barnen, Maskrosbarn och World Childhood Foundation. 

– Det är extra kul såklart att vinna ett internationellt pris och visa att vi på allvar konkurrerar med de bästa i världen på att bygga engagemang, säger Rebecca Duvemyr, byråchef på Reform Act.

Med Stresslarmet, som vill rikta uppmärksamhet mot den stressrelaterade psykiska ohälsan i arbetslivet, lyckades man få 17 000 personer att larma till politiker om situationen. 

– Nyckeln är att göra det så enkelt för människor att engagera sig att de faktiskt gör det. För att lyckas måste man dels förstå vad som får människor att agera, dels ha modiga och kompetenta kunder. Vi har både och, säger Rebecca Duvemyr.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reform Act

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.