Tävling
Reform Act vinner internationellt påverkanspris
Publicerad: 12 maj 2022, 08:58
Den svenska byrån prisades i Reed Awards för sitt arbete åt Hjärnfonden och Systembolaget.
Ämnen i artikeln:
Reform ActI slutet av förra veckan avgjordes Reed Awards, en internationell tävling för politisk påverkan. Som enda svenska byrå att prisas gick Reform Act hem med tre vinster: en i ”Best international campaign” för Stresslarmet som de gjorde åt Hjärnfonden samt ”Best international TV advertisement och ”Best european TV advertisement” för Barndom utan baksmälla, en gemensam kampanj för Systembolaget, Bris, Trygga Barnen, Maskrosbarn och World Childhood Foundation.
– Det är extra kul såklart att vinna ett internationellt pris och visa att vi på allvar konkurrerar med de bästa i världen på att bygga engagemang, säger Rebecca Duvemyr, byråchef på Reform Act.
Med Stresslarmet, som vill rikta uppmärksamhet mot den stressrelaterade psykiska ohälsan i arbetslivet, lyckades man få 17 000 personer att larma till politiker om situationen.
– Nyckeln är att göra det så enkelt för människor att engagera sig att de faktiskt gör det. För att lyckas måste man dels förstå vad som får människor att agera, dels ha modiga och kompetenta kunder. Vi har både och, säger Rebecca Duvemyr.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.