Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Se här när Kungliga Operan tar emot priset som Årets marknadsavdelning

Publicerad: 29 april 2021, 14:56

Det var en märkbart tagen Catarina Falkenhav, kommunikationschef på Kungliga Operan, som i går tog emot priset som Årets marknadsavdelning.


Ämnen i artikeln:

Årets marknadsavdelningKungliga Operan

Under gårdagen tog Kungliga Operan hem priset som Årets marknadsavdelning. Priset går till en marknadsavdelning som jobbar modernt, inspirerat och på ett sätt som många andra kan dra lärdomar av. 

LÄS MER: Data, processer och värdeskapande – här är strategin för framtidens marknadsavdelningar 

Juryns motivering till varför just Kungliga Operan stod som slutsegrare löd:

Årets vinnare går mot normen. Att så snabbt ställa om och se möjligheterna, agera kreativt, arbeta korsfunktionellt hela tiden med kundens bästa i fokus imponerar. 

Att lyckas ta det gamla arvet och modernisera det snabbt under parollen ”När kunderna inte får komma till operan kommer operan till er” genererar applåder från juryn och en vinst i Årets Marknadsavdelning. Grattis Kungliga Operan!”

Kungliga Operan tog hem utmärkelsen i konkurrens med över 40 marknadsavdelningar. De övriga finalisterna bestod av Foodora, Lyko, Blocket, Polestar och Unionen

– Jag är rörd, gråtig, lycklig och väldigt glad över juryns formulering. Det största tacket går till mina medarbetare, sa en märkbart tagen Catarina Falkenhav, kommunikationschef på Kungliga Operan.

På andra plats kom Lyko medan Polestar placerade sig på tredje plats.

Här nedan kan du se prisutdelningen och höra mer om hur Årets marknadsavdelning jobbat under året som gått. 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News