Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Sjätte gången gillt – Åkestam Holst tar hem Månadens Kampanj 2021

Publicerad: 21 januari 2022, 12:25

Gänget på Åkestam Holst.

Åkestam Holst sitter kvar på kungatronen – för sjätte året i rad vinner de totalsegern i Månadens Kampanj.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstMånadens Kampanj

Det var en tajt strid in i det sista. Men när alla omgångar av Månadens Kampanj 2021 nu summeras vinner Åkestam Holst förstaplatsen med 416 poäng. På andra plats kommer Forsman & Bodenfors med 342 poäng och tredjeplatsen får Oatly med sina 247 poäng. 

Under året har Åkestam Holst belönats för kampanjer som ”Call Girls” med Talita och pyjamaskampanjen för 7/11. Här kan du fördjupa dig i alla vinnarna 2021.

GRATTIS!!!! Hur känns detta?
– Otroligt kul! Visste verkligen inte hur det skulle gå i år. Det är ett kvitto på att vi trots kaoset med Corona orkar ta fram starka idéer och kampanjer för våra kunder, säger Joakim Khoury, creative director på Åkestam Holst.

Det är sjätte gången i rad som ni tar hem totalsegern i Månadens kampanj. Helt otroligt! Hur gör ni?
Vi är en brokig grupp envisa individer som prioriterar kreativitet som verktyg för att skapa affärsnytta. Dessutom har vi kul ihop.

LÄS MER: Här är alla vinnare i Månadens kampanj 2021 – hela byråtoppen

Månadens kampanj sägs av många vara den svåraste svenska tävlingen som finns att vinna i. Genom åren har vi sett flera exempel på Guldäggs- och Cannes-vinnare som blivit omsprungna av andra i månadens. Hur ser ni på det?
Det kan kanske stämma, men alla tävlingar är mycket svåra att vinna. Det ligger sjuka mängder arbete bakom en vinst. Och lite tur.

Nu har juryn sagt sitt, men om ni själva får välja: Vilka jobb från 2021 är ni mest stolta över?
Vi är väldigt stolta över alla jobb som vi lyckats få ut i år. Den kollektiva insatsen var imponerande.

Vilka jobb (som ni inte gjort) inspireras ni av?
– Från nutid, Draw Ketchup, Heinz Canada.
– Från dåtid, den geniala Emerald Nuts - Eagle-eyed Machete Enthusiasts Recognize A Little Druid, Networking Under the Stairs.

Springer F&B om er igen under 2022?
Inte om jag får bestämma! Nej, men seriöst så känns det som att 2022 kommer bli ett starkt kreativt år för oss.

Hur firar ni?
Med en tredje dos.

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.