Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Sju svenska nomineringar i ADC Awards

Publicerad: 21 April 2020, 12:29

Forsman & Bodenfors och Sunny at Sea leder ligan med två nomineringar vardera.


I mitten av maj presenteras vinnarna i design- och reklamtävlingen ADC Awards men redan nu går de ut med de som har chans att ta hem priserna. Alla nominerade kommer att vinna antingen guld, silver, brons eller diplom. För Sveriges del landar nomineringarna på sju, en något skralare utdelning än vanligt.

Forsman & Bodenfors Volvo-kampanj ”The E.V.A Initiative”, som förra sommaren prisades med ett grand prix i Cannes Lions, tar hem två nomineringar. Lika många går till designbyrån Sunny at Seas ”Fading stories” för Raoul Wallenberg Academy.

Åkestam Holsts ”Maurten Unofficial” för Maurten, designbyrån Bedows ”Daniel Jensen – Current Events” för Björkholmen Gallery och Happy F&B:s Win Win Sustainability Award ”Play Food from the Future” får alla var sin nominering.

På ett globalt plan kammade BBDO New York hem flest nomineringar, 29, varav åtta för Monica Lewinskys ”The Epidemic” och sju för Sandy Hook Promise ”Back to School Essentials”. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.