Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Tävling
Publicerad: 25 maj 2020, 11:45
Totalt vann svenska byråer fyra utmärkelser, tre gick till Forsman & Bodenfors medan den sista gick till det lilla gjuteriet NM Type.
Under hela förra veckan presenterade One Club vinnarna i den 99:e upplagan av design- och reklamtävlingen ADC Awards. Inför tävlingen hade Sverige åtta nominerade bidrag, något färre än vad vi brukar ha i tävlingen. Förra året vann exempelvis Åkestam Holst prestigepriset ”Boutique agency of the year”.
När allt nu är avgjort står det klart att fyra bidrag placerat sig på prispallen i någon av kategorierna. Tre av priserna gick till Forsman & Bodenfors, två för grand prix-vinnaren ”The E.V.A. Initiative” och en för Happy F&B:s ”Play Food from the Future” för Win Win Sustainability Award.
Slutligen gick även det lilla gjuteriet NM Type, som har verksamhet i Santiago de Compostella och Stockholm, hem med ett silver i innovationskategorin. Priset fick de för ”Movement, a Variable Font Inspired by Dance”.
Forsman & Bodenfors:
Integrated - Digital - Volvo Car Corporation - The E.V.A. Initiative - Silver
Online / Mobile Websites - Campaign Site - Volvo Car Corporation - The E.V.A. Initiative - Bronze
Happy F&B:
Design for Good - Brand / Communication Design - Series - Win Win Sustainability Award - Play Food from the Future - Bronze
NM Type:
Innovation - Design Indaba - Movement, A Variable Font Inspired By Dance - Silver