Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Skral svensk utdelning i ADC Awards

Publicerad: 25 Maj 2020, 11:45

Totalt vann svenska byråer fyra utmärkelser, tre gick till Forsman & Bodenfors medan den sista gick till det lilla gjuteriet NM Type.


Under hela förra veckan presenterade One Club vinnarna i den 99:e upplagan av design- och reklamtävlingen ADC Awards. Inför tävlingen hade Sverige åtta nominerade bidrag, något färre än vad vi brukar ha i tävlingen. Förra året vann exempelvis Åkestam Holst prestigepriset ”Boutique agency of the year”.

När allt nu är avgjort står det klart att fyra bidrag placerat sig på prispallen i någon av kategorierna. Tre av priserna gick till Forsman & Bodenfors, två för grand prix-vinnaren ”The E.V.A. Initiative” och en för Happy F&B:s ”Play Food from the Future” för Win Win Sustainability Award.

Slutligen gick även det lilla gjuteriet NM Type, som har verksamhet i Santiago de Compostella och Stockholm, hem med ett silver i innovationskategorin. Priset fick de för ”Movement, a Variable Font Inspired by Dance”.

Forsman & Bodenfors:

Integrated - Digital - Volvo Car Corporation - The E.V.A. Initiative - Silver

Online / Mobile Websites - Campaign Site - Volvo Car Corporation - The E.V.A. Initiative - Bronze

Happy F&B:

Design for Good - Brand / Communication Design - Series - Win Win Sustainability Award - Play Food from the Future - Bronze

NM Type:

Innovation - Design Indaba - Movement, A Variable Font Inspired By Dance - Silver

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.