Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Svenska vinnare i Gerety Awards – Moldy Whooper tar hem Grand Prix

Publicerad: 19 Oktober 2020, 08:32

Under Gerety Awards vinner svenska Ingo ett Grand Prix i integrerat för Burger King-kampanjen ”Moldy Whooper”. Även Åkestam Holst belönas med ett guld i tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Burger KingIngoGerety Awards

Gerety Awards statades av Lucia Ongay, tidigare på Epica, och ska genom talang, mentorskap och nätverk försöka omdefienera villkoren inom reklambranschen och lyfta initiativ som främjar mångfald inom de kreativa näringarna. Priset har fått sitt namn efter pionjären Frances Gerety, copywritern som ligger bakom den klassiska copyn ”A diamond is forever” för De Beers' diamonds.

Med ”Moldy Whooper” har Burger King skapat ett av de mest belönade reklamkampanjerna under 2020. Svenska Ingo har varit med om att ta fram kampanjen tillsammans med David i Miami och Publicis i Bukarest. Efter framgångar i bland annat One Show och D&AD vinner kampanjen nu Grand Prix i integrerat vid Gerety Awards.

Även Åkestam Holsts belönas med ett guld tillsammans med Apotek Hjärtat för kampanjen ”A hard pill to swallow”.

På shortlist hamnade Gullers Grupp med kampanjen ”Soft cars” för Autoliv. Det gjorde även Wenderfalck för ”The Equal Edit” på uppdrag av Wikipedia.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.