Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Svenska vinnare i Goodvertising Awards

Publicerad: 21 januari 2021, 10:12

När de 10 ”godaste” kampanjerna i världen har utsetts kommer tre av dessa från Sverige.


De tre svenska bidragen som finns med på listan är: Åkestam Holsts ”A Hard Pill to Swallow” för Apotek Hjärtat, Ingos ”Moldy Whopper” för Burger King och Farms ”2030 Calculator” för Doconomy.  

Goodvertising Awards är en tävling där byråerna inte kan skicka bidrag, i stället koras 10 vinnare av en jury som väljer bland alla världens kampanjer producerade under året, oberoende av byrå, budget, nationalitet eller andra utmärkelser. Syftet är helt enkelt att lyfta fram de kreativa kommunikationsprojekt som gjort mest gott, och kan fungera som förebilder för hela världen.

De 10 kampanjerna som belönas i Goodvertising Awards

”Order from McDonald’s” by Buzzman for Burger King.

”The 2030 Calculator” by Doconomy for The Farm.


”Go Back to Africa” by FCB/Six for Black and Abroad.


”Loop” by Terracycle for Terracycle (Watch in-depth explanation here)


”The Tampon Book” by Scholtz & Friends Berlin for The Female Company.


”Pay it Forward” by FCB Inferno London for The Big Issue.


”Mouldy Whopper” by INGO for Burger King.


”The Microneedle Food Sensor by Massachusetts Institute of Technology Department of Civil and Environmental Engineering.


”Climate Action Vodka” by Bob the Robot for Koskenkorva Vodka.


”A Hard Pill to Swallow” by Akestam Holst for Apotek Hjartat.

 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.