Tävling
Svenska vinstchanser i Sabre Awards
Publicerad: 13 februari 2023, 10:00
Internationella pr-tävlingen Sabre Awards har tillkännagivit nomineringarna. Totalt har sju svenska byråer vinstchans.
Sabre Awards är en av de största internationella pr-tävlingarna, med ett stort antal kategorier. Vinnarna presenteras i slutet av mars, men Sverige har flera vinstchanser. I kategorin Sverige är följande bidrag nominerade:
A real/ly important job (Ett Riktigt Viktigt Jobb) — Almega Serviceföretagen och Spotlight Communications
Anchoring Anker at the heart of Swedish media — Anker och AxiCom
Launch a streamer like a streamer — Britbox och JMWGolin
Patient’s Parliament — Novartis och Narva Communications
The Dog Zone — Tre Sweden
LÄS MER: Hundzoner, mjukare tonalitet och samhällsnytta – lär av Tres employer branding-strategi
I övrigt är fem svenska byråer nominerade i andra kategorier:
Narva
Guidelines for Positive Influence (Riktlinjer för Positiv Påverkan) — Unilever/Dove (”Fashion & beauty”)
BCW
The Sunken Bar — Carlsberg Sweden (”Special event”)
Plasticwork (Plastslöjd) — Håll Sverige Rent & Tekniska museet (”Educational and cultural institutions”)
JMWGolin
Max Sessions — Max Burgers (”Sponsorship”)
Prime Weber Shandwick
Happy Birthday from Earth — Husqvarna (”Consumer products”)
Dictator of Sweden — Civil Rights Defenders (”Associations”)
Spotlight communications
Licor 43 & The battle for the Hot Shot — Licor 43/Nigab (”Consumer marketing - existing products”)
Sweco - Transforming Society Together — Sweco (”Professional services”)