Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Svenska vinstchanser i Webby Awards

Publicerad: 20 april 2021, 12:37

Stendahls kampanj ”The Isolated Cinema” för Göteborgs Internationella Filmfestival kan vinna under Webby Awards.

Fyra kampanjer från svenska byråer är nominerade inför Webby Awards. Stendahls och Nord DDB har två vinstchanser vardera.


Ämnen i artikeln:

Webby Awards

Stendahls kampanj för Göteborgs Filmfestival ”Isolated Cinema” är nominerade i kategorierna ”Real-Time Response Campaign” och ”Best Event Activation”.

Nord DDB:s kampanj ”VAR Discount” för Elgiganten är nominerade i kategorin ”Media & Entertainment” och ”Best Event Activation”. Byrån är även nominerad i ”Branded content” för McDonaldskampanjen ”McDo”.

McCann Stockholms kampanj ”Broccoli vs Opera” för Folkoperan är nominerade i kategorin ”Beast use of Earned media”.

B-Reel kan vinna i kategorin ”Best use of stories” för Instagram-kampanjen som lanserade H&M:s samarbete med Kangol.

Vinnarna i den 25:e upplagan av Webby Awards utses den 18 maj.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Webby Awards

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.