Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Sveriges bästa kampanjer på Tiktok

Publicerad: 17 november 2022, 10:10

Bright Mind Agency och KFC har chansen att vinna årets europeiska kampanj med Finger Lickin'.

Ämnen i artikeln:

TikTokNyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


Nu står det klart vilka som vinner första upplagan av nordiska TikTok Awards. Greatest Creative går till Nord DDB Stockholm och McDonald's för DonkenMemes, medan den danska byrån Beyond11 och samarbetet Girl Talk och Rødovre Centrum vinner priset Greatest Performance med kampanjen Girl Talk.

Vinnare av nordiska Greatest TikTok 2022, och därmed möjligheten att tävla om en europeisk Grand Prix, är Bright Mind Agency och KFC Sweden med kampanjen Finger Lickin'.

Motivering: ”Etablerade varumärken har både fördelar och begränsningar. Juryn uppskattade hurvarumärket anpassat sig till en ny plattform, hittat en skarp röst och framför allt, adderat värde till kunder och fans genom att vara äkta och rolig. Caset visar på verklig påverkan på såväl varumärket som antalet gäster. Med en blandning av fantastiskt kreativt arbete och en stark prestation kände vi verkligen att det här är ”finger linkin' good”.”

Förutom en trofé får Greatest TikTok-vinnaren KFC Sweden 50 000 dollar i reklamutrymme på plattformen, medan McDonald's och samarbetet Girl Talk och Rødovre Centrum får 25 000 dollar vardera. 

 

TikTok Awards nordiska jury:

Rasmus Bjurström, Managing Director, Forsman&Bodenfors

Michaela Bognäs, Media & Customer Experience Manager, McDonald's

Nicole Kavander, Founder, All of Us

Carl-Magnus Hygrell, Managing Director, Creed Media

Lars Eia Kirkholm, Byråleder, JCP Nordic

Rebecca Eliasson, Nordic Digital Media & Advocacy manager, L'Oréal Group

Johan Mirch Peiris, ex Global Creative Director, Daniel Wellington

Anna Olivemark, Head of Content, NORD DDB

Maria Kuutsa, Head of Social & Content \ Partner, TBWA\Helsinki

Liam Kalevi, Creator

Arash Gilan, CEO, Viva Media

Maria Christina Sega, Art Director, Virtue Worldwide

Nicklas Hermansson, Founder, NomoFomo

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev