Tävling
Tävlingen Kopparägget var aprilskämt – vill lyfta orättvisa: ”Landsortsbyråerna får stå tillbaka”
Publicerad: 6 april 2021, 11:12
Jonas Grenfeldt är digital strateg på kommunikationsbyrån Panang. Foto: Press
Reklamtävlingarna vinns ofta av prestigeuppdrag från samma byråer. Det ville kommunikationsbyrån Panang uppmärksamma med ett aprilskämt om den nya tävlingen Kopparägget, som enbart lyfter landsortsbyråer. Nu väcker aprilskämtet en riktig efterfrågan.
En tävling som inte borde behövas. Så beskrevs kommunikationsbyrån Panangs initiativ Kopparägget – en ny reklamtävling för landsortsbyråer – i samband med att projektet presenterades i slutet på förra veckan.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.