Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tävling

Tävlingen Kopparägget var aprilskämt – vill lyfta orättvisa: ”Landsortsbyråerna får stå tillbaka”

Publicerad: 6 April 2021, 11:12

Jonas Grenfeldt är digital strateg på kommunikationsbyrån Panang.

Foto: Press

Reklamtävlingarna vinns ofta av prestigeuppdrag från samma byråer. Det ville kommunikationsbyrån Panang uppmärksamma med ett aprilskämt om den nya tävlingen Kopparägget, som enbart lyfter landsortsbyråer. Nu väcker aprilskämtet en riktig efterfrågan.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetByråerSverige

En tävling som inte borde behövas. Så beskrevs kommunikationsbyrån Panangs initiativ Kopparägget – en ny reklamtävling för landsortsbyråer – i samband med att projektet presenterades i slutet på förra veckan. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GuldäggetByråerSverige

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.