Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Telenor vinnare – kommunicerar framtiden med 5G

Publicerad: 25 november 2021, 18:29

Telenors Annika Kreipke vinner Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin telekom.


Ämnen i artikeln:

TelenorNord DDBSveriges bästa marknadschefer

Annika Kreipke klev in som ny marknadschef på Telenor inför 2021, då hon tog över efter Linda Wetterborg. Hon fick därtill ärva Nord DDB:s varumärkesplattform och kommunikationskoncept ”Det bästa har inte hänt än” som hade lanserats under föregående år. Strategin är att skapa kommunikation bortom det generiska på en marknad där positionerna är relativt låsta.

Den nya riktningen i kommunikationen under 2021 målar upp en framtidsutopi där allt görs möjligt tack vare 5G-nätet. Samtidigt en kommunikation där varumärket vil inspirera konsumenten och visa möjligheterna som framtida uppkoppling kan innebära för konsumenterna. En sorts teknikoptimism i en osäker omvärld.

Enligt Xtreme har Telenor behållit uppfattningen om varumärket som pålitligt samtidigt som varumärket har byggt gillande hos den yngre målgruppen under 2020 och 2021. Telenor är det enda bolaget i telekomkategorin som i Xtremesmätningar överträffar förväntningarna. Varumärket gör en 20-procentig förbättring på index både när det kommer till tänkbarhet och förstahandsval.  

Telenors Annika Kreipke vinner Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin telekom med motiveringen:
”Den här vinnaren surfar på 5G-vågen med säkra uppkopplingar.  Framtiden är här. Grattis Annika Kreipke, Telenor!”

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.