Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Tio nya vinstchanser för Moldy Whooper i Cannes Lions

Publicerad: 21 juni 2021, 11:58

Under måndagen presenterade Cannes Lions shortlists för ytterligare sex kategorier. Flera svenska bidrag finns med på listorna.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions


Design
”Mojang Studios”, Bold, (Refresh of an existing brand)
”H&M Loop”, H&M, AKQA (x2: Event storytelling, Retail Environment & Experience Design)

Media
”The no show room”, Volskwagen, Nord DDB (x3: use of integrated media, use of stunts, use of digital platforms)
”Face the hidden facts”, Tradera, Nord DDB (media sector retail)
”Bye, bye baloons”, McDonald's, Nord DDB (use of mobile)

Outdoor
”Moldy Whooper”, Ingo/David Miami (sectors retail x3 + fast food x3)
”The isolated cinema”, Göteborgs filmfestival, Stendahls (live advertising & events)
”H&M Loop”, H&M, AKQA Stockholm (displays)

Print & Publishing
”Moldy Whooper”, Ingo/David Miami (fast food x4)
”Abbey Road” Volkswagen, Nord DDB (Cultural Insights)

Health & Wellness
”Dante's heartbeats”, Hjärtebarnsfonden, Abby Priest, (Fundraising & Advocacy)
”No douche bag”, Västtrafik, Forsman & Bodenfors (Non-profit / Foundation-led Education & Awareness))

Titanium
”Moldy Whooper”, Burger King (Ingo/David Miami)

Creative Effectiveness Ladder
”Happy Commuter”, Ramboll, Garbergs (B2B)

Innovation
”The Climate store”, Felix, Prime

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.