Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Tredje raka för Stadiums marknadschef

Publicerad: 25 november 2021, 18:45

Pino Roscigno, Stadium vinner Sveriges Bästa Marknadschefer i kategorin sporthandel.


Ämnen i artikeln:

StadiumSveriges bästa marknadschefer

Sporthandeln var en krisbransch när pandemin slog till. Perioden har gjort Stadium till vinnare. Marknadschefen Pino Roscigno har utvecklat varumärket på inslagen väg, och samtidigt digitaliserat upplevelsen. För några veckor sedan lanserades den nya digitala marknadsplatsen Connect. E-handeln växer stadigt. Ett tecken på var utvecklingen är på väg är att Stadium under året aviserade en utbyggnad av lagret i Norrköping, en investering på fyra miljarder kronor.

Parallellt var bolaget tidiga med att förstå vinsterna som fanns att hämta med lågpristrenden, i dag har kedjan 60 outletbutiker runtom i Sverige. På andra sidan har bolaget tvingats stänga ned enheter i städerna, bland annat i Stockholm och Helsingborg.

Under sommaren presenterade det tidigare krisande bolaget en vinst på 118 miljoner kronor för 2020.

Enligt Xtremes mätningar har marknadsledande Stadium ett ligga stort förstahandsvalsvärde som XXL och Intersport tillsammans. Samtidigt har Stadium lyckats öka den spontana kännedom, tänkbarhet och förstahandsval.

Pino Roscigno, Stadium vinner Sveriges Bästa Marknadschefer i kategorin sporthandel med motiveringen:

”Efter tre års träning håller vi fortfarande fast vid rörelsen. Årets vinnare behåller sin starka position och har förstärkt sin ledande position jämfört med förra året. Tre är en trend.  Grattis Pino Roscigno, Stadium!” 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.