Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tävling

Unionen har Årets inhouseavdelning

Publicerad: 8 November 2019, 08:19

Alla vinnare i Inhouse 2019.

Foto: Rickard Kilström

Nu är det klart vilka som tagit hem priser i Inhousegalan 2019 – se samtliga vinnare här.


Ämnen i artikeln:

UnionenInhouseTUI

Under torsdagskvällen prisades årets starkaste inhouseinsatser under Inhousegalan på Berns i Stockholm. Av totalt 43 nominerade bidrag har juryn utsett 21 vinnare. Årets inhouseavdelning gick till fackförbundet Unionen, medan TUI tog hem kategorin Årets kampanj för ”Haetuin loma”. Se samtliga vinnare nedan.

Inhousegalan arrangeras av Resumé och Dagens Media. 

 

Alla vinnare i Inhouse 2019

Årets Inhouseavdelning

Unionen

Motivering: ”I en komplex organisation och i ett komplicerat produktsegment, har vår vinnare av årets inhouseavdelning gjort en spännande och imponerande resa. Denna inhousebyrå har i år kunnat påvisa toppresultat i kampanjer genom budskap som kommunicerats med ett tydligt koncept, oavsett medieval. Man har byggt ett team med kreativ höjd och med nya interna processer, samt satsat på sprillans ny teknik. Kampanjerna har de levererat med en hög igenkänningsfaktor, glimten i ögat och med hjälp av en grön frontfigur.”

 

Årets Rookie

Klara Avelin, Södertälje Sjukhus

Motivering: ”Utnämningen Årets rookie har en mycket speciell plats på Inhousegalan, för den lyfter fram vilka egenskaper som är och kommer vara viktiga i vår bransch framöver. Årets vinnare har tagit saken i egna händer och från grunden skapat, drivit och implementerat ”sitt” projekt och samtidigt orkat med att bygga strukturkapital för framtiden på sin arbetsplats. Hen har bidragit med nya perspektiv och lagt stort fokus på inkluderande och jämställd kommunikation. Hen har dessutom överträffat alla förväntningar och detta med en outtröttligt driv och passion.”

 

Bästa DR-utskick

GULD: Nent Group Radio – ”Den stora flytten”

Motivering: ”Vad gör man när man står inför en gigantisk utmaning? När man behöver nå ut till ett stort urval personer och när framgången blir helt affärskritisk? Jo, man gör som vinnaren i Bästa DR – ställer in frekvensen mot brevlådan. Med ett föredömligt lättförståeligt budskap, ett omnikanalt tänkande och spot-on copy lyckades årets vinnare, på en veckas tid, få 2,4 miljoner individer att agera precis som de ville. Det är ett enastående resultat! Ett oadresserat flyttkort i samband med frekvensändringar flyttade fram vinnaren hela vägen till segern!”

 

SILVER: Telia – ”Du måste bara se det här klippet!”

BRONS: Stockholmsmässan – ”Gastro summit”

 

Bästa Expo

GULD: Coop – ”Prissänkning pågår”

Motivering: ”Med ett extremt tydligt budskap som definitivt inte går att missa har denna kampanj inte bara ökat försäljningen, utan också antalet kunder. Samtidigt bryts det till synes enkla uttrycket av med lite lagom hjärngympa för betraktaren, vilket tar budskapet till en helt ny nivå. Istället för att sänka vill vi härmed höja till skyarna.”

 

SILVER: Happy Socks – ”Rolling Stones”

BRONS: ATG – ”Rosa linjen”

 

Bästa Inkluderande Kampanj

GULD: Ica Sverige – ”En godare fotbollsfest”

Motivering: ”På första plats kommer en aktör som förstår vikten av co-creation med andra aktörer för att uppnå en reell impact och kreativ höjd, som dessutom går hand i hand med affären. Detta med syftet att skapa ett mer inkluderande föreningsliv – och därmed ett mer inkluderande Sverige.”

 

SILVER: Swedbank – ”Arenans barn”

BRONS: Semcon – ”Add perspectives”

BRONS: Jusek – ”Kliv in”

 

Bästa Kampanj

GULD: TUI – ”Haetuin loma”

Motivering: ”Med kreativ höjd i världsklass skapar vinnaren i kategorin Bästa Kampanj interaktion, spänning och engagemang genom en innovativ kreativ idé och medielösning. Vinnaren visar att agera och att levandegöra marknadsföring är ett vinnande koncept. De visar även att väldigt nischade lokala uttag kan förlängas och förstärkas i andra kanaler för att skapa än mer impact. Bidraget är inte bara av kreativ elegans utan kampanjen ledde till total försäljningssuccé.”

 

SILVER: Coop – ”Prissänkning pågår”

BRONS: Tele2 – ”Årets julklapp: din gamla mobil”

 

Bästa Digitala Aktivitet

GULD: Folkspel – ”Favoritföreningen”

Motivering: ”Vinnaren lyckas träffa publiken rätt i hjärtat i en extremt konkurrensutsatt bransch. När andra famlar med data har man här lyckats hitta rätt med sin targeting. Genom att satsa hyperlokalt kunde de vinna brett!”

 

SILVER: Sveriges Radio – ”P3 serie – Sviten”

BRONS: Ving – ”Tågsemester”

 

Bästa Trycksak

GULD: ATG – ”Flärdfull inbjudan”

Motivering: ”Ett tryck som verkligen andas budskapet sätter stämningen redan när man får denna trycksak i handen. Den skapar förväntningar och nyfikenhet, och får mottagaren att drömma sig bort från den grå vardagen. Att locka med lyx, glamour, hattar, spänning och hästar är helt enkelt för svårt att motstå.”

 

SILVER: Gröna Lund – ”Premiärinbjudan”

BRONS: Stockholmsmässan – ”ISO 26000 – dokumentation kontorsmöbler”

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

UnionenInhouseTUI

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.