Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Utmanar Tesla om framtiden med innovativ kommunikation

Publicerad: 25 november 2021, 20:16

Nils Rylén vinner Sveriges Bästa Marknadschefer i kategorin bilar.


Ämnen i artikeln:

PolestarSveriges bästa marknadscheferForsman & BodenforsAcne

Med Nils Rylén som marknadschef har Polestar gjort sig kända för okonventionell kommunikation, först med Acne och sedan i höstas med Forsman & Bodenfors där man utformade en kampanj som tog utgångspunkt i astronauten Dr Karen Nybergs upplevelser i rymden.

Och ambitionerna är höga. 2023 siktar Polestar på 290 000 sålda bilar. Flera experter inom industrin spår att den svensk-kinesiska elbilstillverkaren, som finns i sin nuvarande form sedan 2017, kommer att bli den tuffaste utmanaren för Tesla på längre sikt. Inte minst tack vare stark tillväxt på den europeiska marknaden.

I Extremes mätningar har Polestar både vanliga och laddbara bilar sammanslagna. Med en förbättring på 44 procent har varumärket en överlägsen ökning jämfört med konkurrenterna. Polestar har ökat i så väl kännedom och tänkbart märke som förstahandsval.

Nils Rylén vinner Sveriges Bästa Marknadschefer i kategorin bilar med motiveringen:

”Med gasen i botten har den här aktören lagt sig i ledarposition i det nya racet. Den här vinnaren visar att det är roligare att gasa sig ut kurvan än att bromsa. Årets vinnare kategori bilar: Nils Rylén, Polestar!”

 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.