Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Välkommen att tävla i Inhouse Awards

Publicerad: 9 maj 2022, 07:59

Polisen vann två guld i Inhouse Awards 2021.

Nu går det att skicka in bidrag till Resumés och Dagens Medias tävling Inhouse Awards.


Ämnen i artikeln:

Inhouse

Alla Sveriges marknads- och inhouseavdelningar, stora som små, som har producerat reklam och kommunikation internt är välkomna att skicka in bidrag. Kampanjerna ska ha rullat, alternativt producerats, under perioden 1 oktober 2021–30 september 2022.

Att tävla är helt gratis, du hittar inlämningssajten här.

Bidrag kan skickas in från och med idag, 9 maj, till och med 25 september 2022. Priserna delas ut under inspirationsdagen Inhouse Summit 29 november 2022.

Här hittar du all information om tävlingen, hur bidragen ska utformas och hur du lämnar in bidrag.

Kategorier i Inhouse Awards

Årets Idé
Utmärkelsen syftar till att belöna kreativitet. Det kan exempelvis handla om nyskapande kommunikationslösningar, aktiviteter som utnyttjar mediets egenskaper och möjligheter på ett nyskapande sätt eller insatser som löst en affärsutmaning eller som på ett kreativt sätt stärkt varumärket.

Årets Kommunikation – egna kanaler
Utmärkelsen belönar kommunikationsaktiviteter som utnyttjat företagets egna kanaler. Det kan exempelvis handla om insatser i sociala medier, poddar, appar, event, böcker eller egna sajten.

Årets Kommunikation – köpta kanaler
Utmärkelsen belönar kommunikationsaktiviteter och kampanjer som verkat i ett eller flera köpta medier och kanaler.

Årets Samarbete
Utmärkelsen hyllar kommunikationslösningar som bygger på ett framgångsrikt samarbete med externa byråer eller produktionsbolag. Det kan exempelvis handla om en kampanj eller ett koncept, varumärketsidentitet, rebranding, förpackningsdesign, produkter, tjänster eller annan marknadskommunikation som har tagits fram i samarbete med en extern part.

Årets Effekt
Utmärkelsen belönar kommunikationsaktiviteter som varit särskilt framgångsrika vad gäller resultatet. Det kan exempelvis handla om insatser för att locka nya kunder, öka försäljningen eller insatser som syftar till att öka kännedom, räckvidd, interaktion eller andra nyckeltal.

Årets Inhousebyråchef
Utmärkelsen belönar en chef på inhousebyrån eller kommunikationsavdelningen. Det kan exempelvis handla om den allra högsta chefen eller en chef för ett team eller avdelning. Chefen ska ha lett inhousebyrån eller avdelningen till ett framgångsrikt strategiarbete, ökat den kreativa höjden eller förbättrat resultatet.

Årets Inhouseteam
Utmärkelsen belönar hela team, avdelningar eller inhousebyrån/kommunikationsavdelningen som helhet. Det kan exempelvis handla om ett team som varit extra framgångsrikt vad gäller kreativitet eller resultat, eller som har utmärkt sig på annat sätt.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Inhouse

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.