Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Visade prostitutionens baksida med call girl-tjänst – opinionsbildningen prisas

Publicerad: 21 april 2022, 16:56

Åkestam Holst och hjälporganisationen Talitas kampanj ”Call girls” tar hem kategorin Samhälle & Opinion i 100-Wattaren.


Ämnen i artikeln:

TalitaÅkestam Holst100-wattaren

Hösten 2020 släppte organisationen Talita ett eget call girl-nummer tillsammans med Åkestam Holst. Den som ringde numret möttes av en inspelad telefonvärd som uppmanar en att välja bland de kvinnonamn som lästes upp.

I stället för en eskort rymde varje namn en inspelad berättelse med riktiga erfarenheter som tidigare prostituerade har upplevt. Samtalen kostade 9:90 kr/minut och pengarna gick oavkortat till Talitas arbete. Berättelserna är hämtade från kvinnor som själva har deltagit i organisationens program och som genom kampanjen kunde få sina röster hörda.

Kampanjen har prisats i flera internationella sammhang och nu vinner Talita och Åkestam Holst en 100-wattare i kategorin samhälle och opinion.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Övriga vinnare i kategorin:

75-watt
Öppna dörren för Sveriges unga, McDonald's, NORD DDB Stockholm

50-watt
Livsviktiga Snack, Suicide Zero, Åkestam Holst NoA

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.